۴۰۵۶
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۳۰۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از مجموع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ۹۸۰۰ واحد غیرفعال هستند که این تعداد حدود ۲۱ درصد کل واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فراتیتر و به نقل از وزارت صمت، محسن صالحی نیا افزود: سال ۹۹ طبق برنامه‌ریزهای انجام شده قرار است ۱۵۰۰ واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگردد و تا کنون توانسته‌ایم ۴۶۸ واحد تولیدی را احیا کنیم که این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۸ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی در خصوص توسعه زیرساخت‌های صنعتی در کشور ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت‌های داخلی به‌ویژه محدودیت در منابع عمرانی، برنامه‌های مبتنی بر اجرای طرح‌ها و اقدامات مشارکتی با هدف تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

صالحی نیا اضافه کرد: برنامه‌هایی که مقرر شد در هماهنگی و همکاری با نهادهای اجرایی ذیربط، سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی، به‌طور ترکیبی اجرا شوند. بر همین اساس مقرر شد واحدهای مربوط اجرای طرح‌های مشترک را برای تأمین آب و برق واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در این مدت، توسعه زیرساخت‌ها از دو جنبه پیگیری شده است؛ در یک بعد به توسعه فیزیکی توجه شده که در این بخش صنعتگران گوناگون، بنگاه‌های تولیدی و کارآفرینان علاقه‌مند به فعالیت در نقاط تقاضا محور با دریافت مجوزها از مراجع ذیربط به ما مراجعه می‌کنند. تلاش ما این است که محلی برای استقرار واحدهای تولیدی این گروه فراهم کنیم. در شرایط فعلی در استان‌های مختلف تقاضای بسیار بالایی برای احداث واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که سعی داریم با توسعه فیزیکی مکان‌ها و با رعایت مسائل زیست محیطی و مقررات موجود بتوانیم به توسعه زیرساخت‌ها در ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی اقدام کنیم.

صالحی نیا گفت: جنبه دیگر توسعه زیرساخت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است. تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، راه دسترسی و شبکه فیبر نوری در این بخش تعریف شده است. در چند سال گذشته برای توسعه این زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه آب و برق با هماهنگی و مشارکت استان‌ها اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: توسعه واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یا واحدهای جدیدی که بخواهند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند نیازمند تأمین آب و برق هستند. با توجه به تعاملی که با وزارت نیرو و شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای استان‌های کشور و شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد، برای تأمین آب و برق آن‌ها اقدام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تأمین نقدینگی مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی است. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، این واحدها می‌توانند بخشی از نقدینگی را از طریق دریافت تسهیلات بانکی فراهم کنند.

صالحی نیا اضافه کرد: در حال حاضر، سهم واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از دریافت تسهیلات بانکی حدود ۳۱ درصد است و نیاز است که سهم بیشتری از تسهیلات بانکی به حوزه تولید و صنعت کشور اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه تولید در اقتصاد و اشتغال کشور و این‌که واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات روبه‌رو هستند، نیاز است که ۳۱ درصد تسهیلات بانکی به حوزه صنعت به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس آمار در حال حاضر نیز در برخی از واحدهای تولیدی کشور که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند، شاهد افزایش ارقام تولید هستیم؛ به‌علاوه این‌که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان امسال شاهد تحقق جهش تولید خواهیم بود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: