۴۰۷۵
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۳۱۰
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۹۲۱ پروژه بهداشتی و درمانی از آغاز هفته دولت تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد که در این پویش، در هفته جاری ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی به نام ۱۶۴ شهید مدافع سلامت آغاز به کار خواهند کرد.

به گزارش فراتیتر، سید کامل تقوی نژاد روز شنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بعد از هفته دولت تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ نیز به عنوان سالگرد تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، ۱۴۰۰ پروژه در کشور به بهره برداری می‌رسد. بعد از ۱۲ فروردین نیز حدود ۳۵۷ پروژه دیگر بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که برای ارتقای نظام سلامت انجام شده، موفق شدیم در طول دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۳۶ هزار تخت را در قالب طرح احداث و توسعه تخت‌های بیمارستانی و طرح تحول سلامت به بهره برداری برسانیم که از این میزان ۵۸۵ بیمارستان فعال، ارتقای هتلینگ داشتند. بهره برداری از ۷۴۸۰ پروژه بهداشتی با زیربنای یک میلیون و ۱۷۰ هزار مترمربع و بازسازی ۱۷ هزار واحد بهداشتی فرسوده انجام شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: در طرح استفاده مطلوب مردم از خدمات بهداشتی و درمانی، این هزار و ۹۲۱ پروژه با اعتباری نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان، ۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها در دستور کار است. بخش عمده این اعتبارات تامین شده است تا این پروژه‌ها در وقت مقرر و طبق برنامه بهره برداری کنیم. در این مدت تلاش شد علاوه بر کارهای عمرانی و تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت، به همکاران نیز توجه کرده و نیروی انسانی را تقویت کنیم. نتیجه آزمونی که در آبان ۹۸ برگزار شد، در اسفند اعلام شد و حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای تازه نفس در رشته‌های مختلف که ۴ هزار و ۵۰۰ پرستار بودند و تا پایان خرداد این افراد در مراکز مختلف به کار گرفته شدند.

وی بیان کرد: ۲۲۸۴ نفر را طی دو هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و داوطلبان ثبت نام خود را انجام دادند و در روزهای آتی در آزمون شرکت می‌کنند. سه هزار نفر باقی مانده افرادی که در آبان سال گذشته آزمون دادند نیز با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ کردیم و در آینده نزدیک در خدمت مردم خواهند بود.

تقوی نژاد افزود: همچنین مجوز به کارگیری و استخدام هفت هزار نفر نیرو را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که این افراد طی آزمونی که اعلام می‌شود هم در خدمت نظام سلامت خواهند بود. قولی که وزیر بهداشت در دیدار با مقام معظم رهبری مبنی بر جداسازی کارانه از اضافه کار داده‌اند نیز محقق شد.

وضعیت کارانه پزشکان و پرستاران

وی درباره کارانه پزشکان و پرستاران هم اظهار کرد: میزان مطالبات کارانه پزشکان و پرستاران از ۲۴ ماه به کمتر از ۱۰ ماه رسیده است. از نظر تامین اعتبار و هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌ای و تقویت درآمد بیمارستان‌ها این اتفاقات افتاده و در این زمینه تلاش‌های دیگری هم در دست اقدام است.

افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی

معاون توسعه وزارت بهداشت اظهار کرد: ۳۷۰ بخش ویژه نیز ایجاد شده است. با توسعه این بخش‌های ویژه، تعداد تخت‌های ویژه در کشور دو برابر شده است. اگر اتفاق مهمی در زمینه کنترل بیماری کووید ۱۹ شاهد هستیم به خاطر همین فراهم شدن زیرساخت‌هاست. همچنین ۲۶۲ بلوک زایمانی ایجاد شده است. ۱۸۳ کلینیک ویژه هم بهره برداری شده است. حدود ۱۰۰ طرح اورژانس، ۹۷ مرکز بیماری‌های خاص و سرطان در کشور اضافه شده است. آنچه امروز از نظر مراکز بیمارستانی در اختیار داریم، یک سوم آن در همین دولت ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین نرخ فرسودگی تخت‌های بیمارستانی از ۵۷ درصد به ۴۳ درصد کاهش یافته است. پویش راه سلامت نیز تا پایان دولت همراه مردم خواهد بود. ۹۶ بیمارستان در این زمان به بهره برداری می‌رسد که ۱۱ هزار و ۳۵۵ تخت دارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: