۴۰۹۳
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۳۴۱
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

وزیر خارجه کشورمان با انتشار ویدئویی در توییتر با عنوان " از زبان خودشان " به تناقض‌گویی " رفتاری و گفتاری مقامات آمریکایی در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ پرداخت.

به گزارش فراتیتر، محمد جواد ظریف در این ویدئو که شنبه شب منتشر کرد، تصاویری از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ و همچنین صحبت‌های دو هفته بعد از آن مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که اعلام کرد آمریکا دو هفته پیش از برجام خارج شد و ترامپ این توافق با ایران را فسخ کرد را منتشر کرده است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در این ویدئو قسمت هایی از صحبت های برایان هوک نماینده وقت آمریکا در امور ایران را منتشر کرد که گفته بود: در مورد اسنپ‌بک یا مکانیسم ماشه باید بگویم که ما دیگر در توافق نیستیم و طرف‌های توافق باید خودشان تصمیم‌گیری کنند.
همچنین در این ویدئو به سخنان بولتون، مشاور وقت امنیت ملی آمریکا در تاریخ ۲۸ می ۲۰۱۸ که گفته ما از توافق خارج شده‌ایم، اشاره شده است.

ظریف در این ویدئو همچنین به شکست تلاش آمریکا برای تصویب قعطنامه علیه ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی و مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با فشارهای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران اشاره کرده است.

در این ویدئو همچنین به گزارش رسانه‌هایی مانند سی. ان. ان و وال استریت ژورنال درباره رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا و گزارش نیویورک تایمز در مورد انزوای آمریکا استناد شده است.

ظریف بخشی از یادداشت بنیاد کارنگی را در این ویدئو منتشر کرده که در آن آمده است: وقتی ترامپ از توافق با ایران خارج شد تصمیم گرفت تا از مکانیسم ماشه که همه تحریم‌های تعیلق شده در توافق هسته‌ای را باز می‌گرداند، استفاده نکند.

این بنیاد همچنین نقل قولی از بولتون هم داشت که گفته بود: ما از مفاد آن استفاده نمی‌کنیم زیرا از توافق خارج شده‌ایم.

ظریف در این پیام تصریح کرد: آمریکا پس از خروج رسمی و آشکار از برجام در بالاترین سطح و تک تک تعهداتش در برجام قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌تواند بی‌جهت هیچگونه حق طبق آن قطعنامه برای خود قائل باشد.

در پایان این ویدئو وزیر خارجه کشورمان بخش‌هایی از صحبت‌های پمپئو را منتشر کرده که گفته بود: من مدیر سیا بودم. ما دروغ گفتیم. ما فریبکاری کردیم. ما دزدی کردیم. ما دوره‌های آموزشی کاملی [در این باره] داشتیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: