۴۰۹۶
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۳۴۱
اجتماعی خانواده

تیتر یک خبر چرخشی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره استخدام آتش‌نشانان زن در این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فراتیتر، «مهدی داوری» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  درباره استخدام آتش‌نشان زن در سازمان آتش‌نشانی گفت: در این طرح قرار است، زنان به عنوان آتش‌نشان حرفه‌ای وارد سازمان شوند و مانند آتش‌نشانان مرد که مراحل گزینشی را طی کرده و سپس آموزش‌های حرفه‌ای را می‌بینند، همین اتفاق نیز قرار است برای زنان نیز بیفتد.

وی ادامه داد: این موضوع به صورت یک طرح از سوی شهرداری مطرح شده است و در حال حاضر این طرح در مراحل نهایی است و پس از آن با اخذ مجوزهای لازم برای استخدام این زنان به سرعت وارد عمل می‌شویم. البته این طرح را با یک تعداد محدود شروع خواهیم کرد، چراکه باید ببینیم زیرساخت‌ها چقدر در اجرای این طرح به ما کمک خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال این طرح به نتیجه نهایی برسد و ان‌شاءالله اولین گروه آتش‌نشانان زن به صورت حرفه‌ای وارد کادر عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شوند.

داوری در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروی آتش‌نشان زن در اولین مرحله جذب سازمان خواهند شد، ادامه داد: هنوز تعداد آن مشخص نشده است، اما همانطور که گفتم با یک تعداد محدود یک واحد عملیاتی برای آتش‌نشانان زن ایجاد می‌کنیم. با شروع این واحد عملیاتی این طرح را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم مشکلات آن را برطرف کرده و تعداد آتش‌نشانان زن را نیز افزایش دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سامانه پایش ایمنی ساختمان‌ها گفت: در این سامانه که به درخواست شورای شهر ایجاد شده است، اطلاعاتی در خصوص ایمنی ساختمان‌ها در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. در این سامانه به طور کلی اطلاعاتی در خصوص شرایط ایمنی ساختمان‌های مهم شهر قرار داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این سامانه ساختمان‌ها به وضعیت‌های قرمز، نارنجی و سبز از نظر ایمنی تقسیم‌بندی می‌شوند. شهروندان با ورود به این سامانه می‌توانند از اطلاعات و شرایط ایمنی ساختمان‌های مهم شهر را مطلع شوند. به نظر ما ایمنی باید به عنوان یک ارزش افزوده برای ساختمان‌ها باشد و مورد مطالبه مردم قرار بگیرد و این سامانه نیز در راستای شفافیت اطلاعات ایمنی ساختمان‌های شهر ایجاد شده است.

داوری با بیان اینکه بارگذاری این سامانه از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: قرار نیست به یکباره به طور مثال اطلاعات ۳۰ هزار ساختمان وارد سامانه شود، بلکه ما اطلاعات تعداد زیادی از ساختمان‌ها را در ابتدا در این سامانه بارگذاری می‌کنیم و سپس در طول زمان هر ساختمانی که مورد ارزیابی آتش‌نشانی قرار بگیرد اطلاعات آن وارد سامانه خواهد شد. البته با توجه به پایش‌های سالانه سازمان آتش‌نشانی ممکن است وضعیت ایمنی هر ساختمان در این سامانه تغییر کند.

وی با بیان اینکه در این سامانه ساختمان‌های دارای خطرپذیری بالا بارگذاری می‌شوند، تصریح کرد: خطرپذیری بالا صرفا به معنای ناایمن بودن نیست، بلکه فاکتورهایی دارد که از نظر ما آن ساختمان را دارای اهمیت می‌کنند، فاکتورهایی مانند جمعیت، ارتفاع، عمق، وسعت، کاربری که از نظر ما دارای اهمیت هستند. هر ساختمان چه مسکونی و چه تجاری و اداری که دارای این شاخص‌ها باشد، بعد از ارزیابی‌های ما در این سامانه وضعیت ایمنی آن بارگذاری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هدف نهایی ما این است که اطلاعات بیش از ۵۰ هزار ساختمان در این سامانه بارگذاری شود، اما همانطور که گفتم در روزهای اول راه‌اندازی سامانه کار را با بارگذاری اطلاعات دو الی سه هزار ساختمان آغاز خواهیم کرد. ما تمایل داریم ایمنی به عنوان فاکتوری که ارزش افزوده برای ساختمان ایجاد می‌کند، مورد مطالبه شهروندان قرار گیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: