۴۱۳۶
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۳۷۴
با توجه به تداوم شیوع کرونا، استفاده از ماسک‌های تنفسی به هنگام تماشای حضوری فیلم‌های جشنواره بین‌المللی ونیز اجباری شد.

به گزارش فراتیتر و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس دستورالعمل‌های کنونی موجود در ایتالیا، افراد برای ورود به سینما باید حتما ماسک داشته باشند اما به محض آن که در صندلی خود مستقر شدند می‌توانند این ماسک را بردارند.

متولیان دو سالانه ونیز اما با توجه به ابعاد رویداد سینمایی ونیز، پوشیدن ماسک در حین تماشای فیلم‌های این جشنواره را نیز اجباری کرده‌اند. به علاوه، شرکت‌کنندگانی که از خارج اروپا آمده باشند، باید قبل از حضور در این جشنواره تست کرونا بدهند.

براساس دستورالعمل‌هایی که روز پنجشنبه منتشر شد، مردم و طرفداران اجازه نزدیک شدن به فرش قرمز مراسم امسال را نخواهند داشت. تماشاگران همچنین باید از قبل به صورت برخط به خرید بلیت و رزرو صندلی اقدام کنند تا تضمین شود به هنگام نمایش فیلم‌ها، صندلی‌های سالن یکی در میان خالی خواهد بود.

در بخشی دیگر از دستورالعمل‌های پیشگیرانه متولیان جشنواره ونیز، دمای بدن تماشاگران و خبرنگاران در ۹ گیتی که در نقاط مختلف جزیره لیدو مستقر شده، اندازه‌گیری می‌شود. همچنین برای ستاره‌های حاضر در فستیوال سرویس ایاب و ذهاب ویژه تدارک دیده و زمان رسیدن هر یک به فرش قرمز برنامه‌ریزی و جدول بندی شده خواهد بود تا حتی در بین هیات های رسمی از تجمع و ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

این شیوه‌نامه جدید طی مشورت با مسئولان بهداشت و درمان محلی تدوین شده است.

هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ تا ۱۲ شهریور ۹۹) در جزیره لیدو برگزار می‌شود. این فستیوال اولین جشنواره حضوری فیلم پس از شیوع کرونا و اولین رویداد جهانی مهم است که ایتالیا پس از تبدیل شدن به کانون شیوع کرونا در اروپا، میزبانی می‌کند.

پس از جشنواره ونیز نوبت به جشنواره های فیلم تورنتو و نیویورک می‌رسد که امسال به دلیل شیوع کرونا عمدتا به صورت مجازی برگزار خواهند شد. جشنواره فیلم تلوراید نیز با توجه به بحران بهداشتی کنونی، فیلم‌های منتخب خود را به سبک سینما-ماشین اکران می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: