۴۱۸۵
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۳۶۶
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره رفع گلوگاه‌های معاملاتی پس از بارگذاری نسخه جدید اظهار داشت: هسته معاملات مجموعه‌ای از 10 الی 12 نرم افزار است و ثبت سفارشات و معاملات صرفا با یک نرم افزار انجام نمی‌شود. از سه ماه گذشه نسبت به ارتقای این نرم افزارها اقدام کردیم و یکی از نرم افزارهایی که در مجموعه سامانه معاملاتی گلوگاه ایجاد کرده بود ارتقا یافته است و با ارتقای این نرم افزار کندی و اختلالات گذشته را نخواهیم داشت.
به گزارش فراتیتر، روح اله دهقان با اشاره به افزایش ظرفیت هسته معاملات بورس با بیان اینکه افزایش ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها از وظایف ذاتی سازمان است، گفت: این وظیفه سازمان است که نسبت به توسعه، نگهداری و بروزرسانی بستر سامانه معاملات اقدام کند و این اقدامات فارغ از بحث حمایت است بلکه وظایفی است که باید به اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فنوری بورس با اشاره به منتفی شدن معاملات در دو نوبت گفت: باتوجه به شرایط بازار و کندی‌هایی که وجود داشت تصمیم بر این بود یک سری از نماد‌ها از هم جدا شوند و در دو نوبت امکان معامله آن‌ها به وجود بیاید که اتفاقا توانست بار معاملاتی و تراکنش‌ها را در ساعات مختلف تقسیم و توزیع کند.

دهقان با بیان اینکه دو شیفته شدن معاملات در بورس را از یک ماه گذشته مطرح کرده بودیم، اظهار داشت: هر چند مشکلاتی در این روند معاملات وجود داشت، اما راهکار‌های بیزنسی آن در حال انجام بود و هدف از دو شیفته شدن معاملات کاهش بار ترافیکی و کندی در بازار بود.

وی تاکید کرد: دوشیفته شدن معاملات و لغو آن هیچ ارتباطی با وضعیت بازار ندارد افت بازار از تاریخ ۲۱ مردادماه آغاز شد حال اینکه معاملات از ۲۷ مرداد در دو نوبت به اجرا رسید و پس از آن هم منتفی شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره بارگذاری نسخه جدید گفت: از یکشنبه گذشته دوم شهریورماه نسخه جدید بر روی بورس تهران بارگذاری شد و خوشبختانه هم در بازار منفی و هم مثبت امروز هیچ مشکل فنی در اجرا نداشتیم.

دهقان ادامه داد: از فردا نسخه جدید بر روی فرابورس هم بارگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از معایب دوشیفته شدن معاملات جهت‌دهی بازار اول به بازار دوم بود که این موضوع را کاملا می‌پذیریم چرا که نماد‌ها و صنایع بر روی هم تاثیرگذارند البته صنایع متعدد و مختلفی را در دو نوبت انتخاب کرده بودیم تا کمترین اثرگذاری را بر روی هم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره رفع گلوگاه‌های معاملاتی پس از بارگذاری نسخه جدید اظهار داشت: هسته معاملات مجموعه‌ای از ۱۰ الی ۱۲ نرم افزار است و ثبت سفارشات و معاملات صرفا با یک نرم افزار انجام نمی‌شود. از سه ماه گذشه نسبت به ارتقای این نرم افزار‌ها اقدام کردیم و یکی از نرم افزار‌هایی که در مجموعه سامانه معاملاتی گلوگاه ایجاد کرده بود ارتقا یافته است و با ارتقای این نرم افزار کندی و اختلالات گذشته را نخواهیم داشت.

دهقان افزود: مدل معماری نرم افزار‌هایی که طراحی شده‌اند از آنجایی که تکنولوژی سامانه قدیمی است با افزایش حجم معاملات اختلال ایجاد می‌کرد از این رو نسبت به بازنویسی و تغییر معماری این نرم افزار اقدام کردیم و با ارتقای آن تعداد تراکنش‌هایی که پشتیبانی می‌شوند افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: مدل معماری این نرم افزار‌ها قدیمی است البته برای زمان خود که تعداد معاملات به این حجم نرسیده بود پاسخگو بود، اما الان با افزایش تراکنش‌ها دیگر نمی‌توانست عملکرد بدون کندی داشته باشد.

دهقان ادامه داد: از این رو با بازنویسی این نرم افزار‌ها از تعداد تراکنش‌های بیشتری پشتیبانی می‌شود.

وی تاکید کرد: از این پس با افزایش تعداد تراکنش شاهد ترافیک و کندی در معاملات نخواهم بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در باره اختلال برخی از کارگزاری‌ها و نارضایتی مشتریان از آن‌ها گفت: توسعه زیرساخت‌های کارگزاری مستقل از شرکت مدیریت فناوری است هر چند که مشکلات آن‌ها بر هم اثرگذار خواهد بود. اگر مشکل از سمت سامانه معاملات باشد همه کارگزاری‌ها باید به مشکل بربخورند نه اینکه فقط یک کارگزاری دچار اختلال شود.

دهقان با تاکید بر این که اطلاعات مشتریان هیچ از کارگزاری‌ها هک نشده است، گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر هک اطلاعات مشتریان یک کارگزاری مطرح شد، اما واقعیت نداشت و اینکه سامانه یک کارگزاری خارج از کشور باز می‌شود و امکان باز شدن آن در داخل کشور وجود نداشت به ایراد شبکه‌ای در دیتا سنتر برمی‌گردد نه اینکه اطلاعات هک شده باشد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: