۴۲۰۵
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۳۵۱
«مینا هاشمی» مجری خاطره‌ساز دهه ۶۰، با اشاره به اهمیت آگاه‌کردن کودکان در مورد بیماری کرونا و ضرورت رعایت موارد بهداشتی گفت: پدرومادرها می‌توانند به بچه‌ها آموزش دهند و مثلا بگویند ما از ویروس قوی‌تر هستیم، فعلا نباید همدیگر را بغل کنیم، ولی درعوض در نقاشی‌هایی که برای هم می‌کشیم همدیگر را می‌بوسیم و بغل می‌کنیم تا ویروس برای همیشه برود.

به گزارش فراتیتر، مینا هاشمی به خبرنگار ایرنا گفت: درلابلای خبرهای بد و تلخ خبر مهربانی‌ها، گذشت‌ها، دستگیری‌ها و کمک‌ها حال همه مان را بهتر می‌کرد، دنیا غرق در غرور و خودبینی و زیاده خواهی ما آدم‌ها شده بود هرکدام در هرکجای جغرافیا به شکلی غرق در دنیا شده بودیم و شاید خدا دنیا رو یکبار ریست/ reset کرد تا یادمان بیاورد دنیا صاحب دارد و یادمان بیاورد قدرت ما در برابر قدرت و عظمتش بسیار ناچیز است.

وی افزود: در کنار همه اینها اما دوران خانه‌نشینی کرونایی فرصتی شد برای مطالعات جدید و تحقیقات پساکرونایی و قطعا تاثیراتش را در محیط زیست، اقتصاد و حتی سیاست و ابعاد دیگر زندگی اجتماعی بشر خواهد گذاشت و در یک کلام زمین را متحول کرد.

این مجری دهه ۶۰ از مردم خواست به شیوه‌های ساده‌ای که کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند ماسک زدن، خودداری از حضور در تجمات و ضدعفونی کردن مراقب خود و جامعه باشند و البته به دلیل حضور و توجه کودکان دقت داشته باشند که دچار وسواس هم نشوند.

والدین توجه داشته باشند با رفتارها و کلامشان باعث اضطراب و ترس بچه‌ها نشوند.

هاشمی گفت: کرونا می تواند نوعی خودمراقبتی را رواج دهد اگر پدرها و مادرها بلد باشند چگونه بچه‌ها را آگاه کنند؛ مثلا در قصه‌هایی که برای بچه‌ها می‌خوانند به آنها آموزش دهند که در هر شرایطی ما می توانیم ازخودمان مراقبت کنیم مثلا بگویند در هرصورت ما از ویروس قوی تریم و وسیله دفاع ما ماسک هست و اینکه فعلا نباید همدیگر را بغل کنیم، روبوسی کنیم ولی درعوض در نقاشی‌هایی که برای همدیگر می‌کشیم همدیگر را می‌بوسیم و بغل می‌کنیم تا ویروس برای همیشه برود. با ویروس می جنگیم چون قهرمانیم و بسیاری از راهکارهای ظریف دیگر.

این مجری کودک در مورد روزهای خانه نشینی اش گفت: به احترام اهمیت سلامت جامعه طبق توصیه و تاکیدات در ابتدای شیوع کرونا مثل بقیه افراد دلسوز جامعه در قرنطینه ماندم و پس از ازسرگیری فعالیت های اجتماعی فعالیت هایم را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سر گرفتم.

هاشمی مطالعه را بیشترین فعالیت این دوران خود عنوان کرد و افزود: دوران قرنطینه فرصتی برای رسیدگی به زندگی و توانمندی های خانه داری بود و همان اوایل شروع کردم به درست کردن موادی که می شد در خانه تهیه کرد مثل ماست انداختن، پخت نان و کیک و خلاصه درس نوستالژی کوکب خانم زن باسلیقه ای بود در زندگی من نمود پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حیطه کار فرهنگی نیز سعی کردم از طریق امکان لایو (زنده) اینستاگرام با مخاطبان عزیز گپ بزنم و جدیدا هم که با طرح خانم گیتی فرشفایی در کمیسیون خلاقیت و نوآوری انجمن تخصصی کودک و رسانه شنبه‌ها به صورت مجازی با حضور هنرمندانتجربیات خود را منتقل می‌کنیم تا دورادور عشق و هنر و تجربه را در محضر مخاطبان تلفیق کنیم.

این مجری کودک ادامه داد: فرصتی که کرونا داد بدرد بخور بود، تلاش ها برای درک وضعیت و از دل تاریکی، ترس و اضطراب، روشنایی امید را بیرون کشیدن، از جمله فواید آن بود. البته هنوز هم درس های زیادی هست که باید از این وضعیت گرفت و نقشه راه کرد و روزی تاریخ شهادت خواهد داد به جوانمردی تیم های پزشکی و کادرهای درمان و همه کسانی که برای نجات جسم و روح دیگران عشق و مهر به هم تعارف کردند و این یعنی بدرد بخور بودن عهد کرونا که یک درس برای همه مان بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: