۴۲۰۹
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۴۱۳
امیدقائمی در گفتگو با فراتیتر مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: باید قوانین بازار سرمایه ثابت باشند. تغییر قوانین به صورت لحظه‌ای ریسک بازار را افزایش می‌دهد.
به گزارش فراتیتر، اهالی بازار سرمایه در هفته گذشته شاهد ریزش تاریخی شاخص کل بودند و روزهای پر استرسی را تجربه کردند. در هفته جاری نیز آغاز خوبی را تجربه نکردند و این روند تا روز دوشنبه  ادامه داشت که در نهایت سه شنبه بازار سرمایه به سهامداران روی خوش نشان داد. مصطفی امید قائمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در گفتگو با خبرنگار فراتیتر در خصوص روزهایی که بازار سرمایه ریزش شاخص کل را تجربه کرد، گفت: رونق بازار سرمایه منجر به افزایش شدید عرضه‌ها شده است. البته این رونق محدودیت‌هایی را برای خریداران بازار نیز به همراه داشت، به این معنا که اعتبارات گذشته مشتریان در شرایط فعلی محدود شد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از خرید سهام منع شدند. با این اوصاف دیگر تمام هلدینگ ها و بازیگران بازار شروع به عرضه سهام کردند. در نهایت این روند منجر به رونق شد. هم‌زمان با این موضوعات شاهد انتشار اخباری مبنی بر این بودیم که صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق وارد بورس خواهند شد. در ادامه این رونق شاهد رکود بازار بودیم. البته این روند در بازار سرمایه طبیعی محسوب می‌شود و بازار سرمایه پر افت خیز است.
امید قائمی ضمن اشاره به اهمیت ثبات در قوانین بازار سرمایه اظهار داشت: باید قوانین بازار سرمایه ثابت باشند. اگر تصمیم به تغییر  هم گرفته شد، بهتر است تا قبل از اجرایی شدن به سهامداران اعلام شود و بعد از آن قوانین را در بازار اجرا کنیم. تغییر قوانین به صورت لحظه‌ای برای بورس مشکل‌ساز است و ریسک بازار را افزایش می‌دهد.
وی افزود: در خصوص سهام عدالت باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی اهمیت زیادی دارد. عده‌ای زیادی به واسطه سهام عدالت وارد بازار سرمایه شدند. این سهامداری ممکن است تنها منجر به فروش سهام عدالت شده و خریدی در بازار سرمایه انجام نشود. دیر یا زود سهام عدالت به صورت کامل آزاد خواهد شد اما در این چند ماه شاهد بودیم که آزاد شدن بخش زیادی از سهام عدالت تأثیر کوتاه‌مدت و جدی در بازار سرمایه نداشته است.
بنیان‌گذار فرابورس ایران خاطرنشان کرد: عده‌ای از سهامداران سهام عدالت خواستار فروش سهم خود هستند و رونق بازار بدون امکان فروش، غیرواقعی خواهد بود. قسمت زیادی از آزادسازی این سهام انجام شده است و آزادسازی بقیه این سهام هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
امید قائمی در پایان گفت: با روند موجود اگر قصد پیش‌بینی نیمه دوم سال را داشته باشیم باید به اطلاعات منتشر شده شرکت‌ها توجه داشته باشیم که حائز اهمیت هستند. در سه‌ماهه اول، اطلاعات شرکت‌ها متأثر از شرایط شرایط کرونا بود و به نظر می‌رسد که اطلاعات سه‌ماهه دوم شرکت‌ها وضعیت بهتری داشته باشد. در مجموع گزارش‌های خوبی از شرکت‌ها در دست است و احتمالاً وضعیت شرکت‌ها در نیمه دوم سال مناسب خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: