۴۲۴۰
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۳۳۱
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر ویژه

سخنگوی هلال احمر گفت: طرح نذر سلامت در ۲۲۰۰ هیئت شاخص سراسر کشور به منظور کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا و سلامت عزاداران در حال انجام است.

به گزارش فراتیتر، محمد نصیری با توضیح در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح «نذر سلامت» گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از اقدامات اخیر هلال احمر برای افزایش ایمنی مراسم‌های مذهبی و کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا، اجرای طرح نذر سلامت بوده است.

وی افزود: این طرح به منظور کمک به هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی است و اساس آن ارائه خدمات داوطلبانه به هیئت‌ها و عزاداران حسینی در قالب توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ضدعفونی کردن مردم، تب سنجی عزاداران در هنگام ورود به مراسم و ارائه توضیحات بهداشتی لازم است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: طرح نذر سلامت در ۲۲۰۰ هیئت شاخص سراسر کشور در حال انجام است و ۱۰ هزار نفر از جوانان جمعیت هلال احمر در حال ارائه خدمت در این طرح هستند.

نصیری درباره بازه زمانی اجرای این طرح عنوان کرد: طرح نذر سلامت از ۲۶ مرداد ماه آغاز شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت. با توجه به احتمال عدم برگزاری مراسم اربعین در سال جاری، مراسم‌های اربعین در داخل کشور بیش از گذشته برگزار خواهد شد، در نتیجه این طرح تا انتهای ماه صفر به ویژه در ایام اربعین، ۲۸ صفر و همزمان با رحلت امام رضا علیه السلام ادامه خواهد داشت و کمک‌های مردمی نیز تا پایان سفر صرفه همین امر خواهد شد.

وی درباره کمک‌های مردمی به این طرح نیز بیان کرد: امسال با توجه به شرایط خاص برگزاری ماه محرم و نیاز به توزیع اقلام بهداشتی میان عزاداران، از مردم خواستیم که باب جدیدی از نذورات را ایجاد کنند و به همین منظور قسمتی از نذورات خود را در راستای کمک به کاهش شیوع کرونا صرف کنند. خوشبختانه تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردمی جمع‌آوری شده و تمام این مبلغ صرف ارائه خدمت به هیئت‌های مذهبی سراسر کشور خواهد شد.

سخنگوی هلال احمر عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰۰ میلیون تومان از این رقم برای ارتقا سلامت مراسم‌های عزاداری به استان‌های کشور واریز شده و در صورت افزایش کمک‌های مردمی به تدریج میان هیئت‌ها توزیع خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: