۴۲۵۲
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۳۱۶
کارگردان «اکسیر»، سریالی که این روزها به مناسبت ایام محرم در حال پخش از شبکه «شما» است، می گوید: تمام داستان‌ها و خرده ‌داستانی که مخاطب در این سریال می‌بیند مابه‌ازای واقعی دارد. ضمن اینکه مخاطب با دیدن سریال متوجه می‌شود که ما به هیچ وجه نه سیاه‌نمایی کردیم و نه همه چیز را سعی کردیم گل و بلبل نشان دهیم.

به گزارش فراتیتر، سریال تلویزیونی «اکسیر» کاری از معاونت امور استان ها و تولید صدا و سیمای مرکز زنجان، به مناسبت ماه محرم از شبکه شما در حال پخش است. این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی احسان صادقی جهانی و تهیه‌ کنندگی علیرضا ظریف با حضور بازیگرانی همچون مجید مشیری، رامین راستاد، امیرمحمد زند، شراره درشتی، خشایار راد، امیر حسین صدیق و ثریا قاسمی ساخته شده است.

محور اصلی قصه مجموعه «اکسیر»، معضلات روز اجتماعی از جمله اعتیاد و قاچاق است و پیام اصلی آن، آگاهی‌ بخشی به نسل جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

احسان صادقی جهانی ـ کارگردان و فلیم‌نامه نویس این مجموعه تلویزیونی ـ درباره روند تولید اکسیر گفت: دو سال قبل برای تولید سریال «اکسیر» از طرف صدا و سیمای مرکز زنجان به کار دعوت شدم اما وقتی وارد کار شدیم دیدم فیلمنامه اولیه آنقدر ضعیف است که نمی‌شود با چنین فیلمنامه‌ای کار را پیش برد و به همین دلیل با توجه به اینکه خودم اهل زنجان هستم و از این شهر شناخت دارم، تصمیم گرفتم با تلفیقی از فضای سنتی و مدرن فیلمنامه را بازنویسی کنم.

او با اشاره به اینکه این روند به دلیل اینکه زمان کافی برای بازنویسی فیلمنامه وجود نداشت در شرایط عجیبی طی شده است، ادامه داد: شاید هر گروه دیگری بود نمی‌توانست چنین کاری را انجام دهد اما گروهی که با من سر این پروژه آمدند بسیار توانمند بودند و از این جهت که وقت برای متوقف کردن کار و بازنویسی مجدد به طور کامل نداشتیم مجبور بودیم در حین تولید، فیلمنامه را تغییر دهیم که شرایط بسیار سختی بود و از طرف دیگر هم تجربه بسیار خوبی برای من شد.

داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که پرویز مردی میانسال، با داشتن دختری جوان و دانشجو به دام اعتیاد می افتد و با وجود پنهان کردن مصرف مواد مخدر، خانواده‌اش از اعتیاد او با خبر می‌شوند. پرویز از جمع خانواده طرد می‌ شود و تصمیم به ترک اعتیاد می‌ گیرد اما موفق نمی‌ شود. برای اکبر بسیار سنگین است که خانواده فرهمند مراسم عقد دخترش را به هم می زنند چون نگار بخاطر تصادف پایش می‌لنگد. اکبر از صنعتگران مس زنجان به خاطر اوضاع وخیم بازار با پیشنهاد دوست دوران دبیرستانش جمشید وارد بحث واردات می شود که سر از قاچاق مس در می آورد در این فرآیند اکبر در فضاهایی حضور می یابد که ناخواسته وارد داستان اعتیاد می شود. در این میان پارسا هم دانشگاهی نگار شیفته نجابت و نبوغ او می شود این دو از دانشجویان دانشگاه علوم پایه که از معتبرترین دانشگاههای جهانی است هستند و ...

 

کارگردان سریال «اکسیر» درباره قصه این سریال  گفت: شخصیت اصلی سریال با بازی مجید مشیری مردی‌ میانسال است که در حوزه تولید فعالیت دارد و سعی کردیم در دل قصه از مشکلات مربوط به تولید، قاچاق کالا و نوسات ارز که موضوعات روز جامعه هستند صحبت کنیم و در کنار آن با توجه به اینکه زنجان شهری صنعتی و دانشگاهی هست در قصه پیوندی میان صنعت و دانشگاه هم برقرار کردیم.

 

 

صادقی جهانی ادامه داد: تمام داستان‌ها و خرده ‌داستانی که مخاطب در «اکسیر» می‌بیند مابه‌ازای واقعی دارد و تمام قصه‌ها از دل ماجراهایی واقعی که در خود شهر زنجان اتفاق افتاده نوشته شده اما نکته مهم برای ما این است که مخاطب با دیدن سریال متوجه می‌شود که ما به هیچ وجه نه سیاه‌نمایی کردیم و نه همه چیز را سعی کردیم گل و بلبل نشان دهیم. بلکه در عین حال حرف خودمان را در سایه یک قصه دراماتیک بیان کردیم و این موضوع می‌تواند به باورپذیری بیشتر کار در نظر مخاطب کمک کند.

کارگردان سریال «اکسیر» همچنین درباره پخش این سریال در شب‌های محرم از طریق آنتن شبکه شما گفت: در یک بخش مهم از سریال عزاداری مردم زنجان و شیوه عزاداری مردم این شهر در حسینیه اعظم به تصویر کشیده می‌شود که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد و از طرف دیگر در چند سال اخیر اتفاقاتی در شبکه شما رخ داده که آن را تبدیل به شبکه‌ای پرمخاطب و استاندارد کرده و حتی برخی از بازیگران مطرح نظیر حامد بهداد که در سایر شبکه‌های تلویزیونی حاضر نشده‌اند، در این شبکه حاضر و با آنها گفت‌وگو شده که با توجه به اینکه قصه این سریال بسیار عمومی و قابل لمس است فکر می‌کنم پخش آن از طریق شبکه شما اتفاق مثبت و خوبی است.

«اکسیر» در ماه محرم، هر شب ساعت ۱۹ از شبکه «شما» پخش می‌ شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۲ و ۱۶ روز بعد روی آنتن می‌رود.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: