۴۲۸۵
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید : ۴۲۷

به گزارش فراتیتر، در جهان پیرامون ما پدیده‌های اسرارآمیز بسیاری وجود دارند. بسیاری از شگفتی‌های دنیای پیرامون ما اگرچه کشف شده‌اند اما هنوز هم مرموز و ناشناخته به نظر می‌رسند. شاید دلیل اصلی آن، این است که عمر ما محدودتر از قدمت و یافته‌های هر پدیده اسرارآمیز این کره خاکی به نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید ۱۰ اکتشاف تاریخی بشر که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد را بررسی کنید.

یک؛ پرنده‌ای به نام موآ

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

موآ پرنده‌ای بود که توانایی پرواز نداشت و احتمالا از حیوانات بومی نیوزیلند بود اما به نظر می‌رسد حدود ۱۵۰۰ سال پیش به‌صورت کامل منقرض شده باشد. براساس یک افسانه بسیار قدیمی، این پرنده‌ها توسط اهالی قبیله مائوری به طور کامل شکار شده‌اند و احتمالا همین دلیل انقراض‌ آن‌ها باشد. چند سال پیش و در قرن بیستم، اکتشافانی انجام شد که نتیجه آن پیداشدن سرپنجه یک پرنده غول‌پیکر بود. دانشمندان تصور می‌کنند این سرپنجه به پرنده‌های موآ تعلق داشته باشد اما مشخص نیست چگونه برای قرن‌ها بدون هیچ آسیبی، سالم باقی مانده است.

دو؛ معابد Saksaywaman در کشور پرو

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

در کشور پرو معابد سنگی بسیار نادری وجود دارند که به شکلی عجیب و غیرقابل باور بدون هیچ ملات، کاه‌گل یا حتی نوعی سیمان و آهک با دقتی بی‌نظیر روی هم چیده شده‌اند و در کمال تعجب بسیار ثابت و مستحکم هستند. ساختار این سازه‌ها بسیار بی‌نقص است و حتی نمی‌توان به آن نفوذ کرد. به عبارت دیگر، حتی نمی‌توانید میان آن‌ها یک کاغذ قرار دهید. سطح همه سنگ‌ها هم صاف و صیقل‌خورده به نظر می‌رسد و لبه همه آن‌ها گرد است! هیچکس نمی‌داند این معابد که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند، چگونه با این دقت و ظرافت شکل گرفته‌اند.

سه؛ بولیوی و دروازه خورشید

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

دروازه‌ای باستانی و تاریخی موسوم به دروازه خورشید در شهر باستانی و مرموز تیواناکو در کشور بولیوی قرار دارد. گروهی ازباستان‌شناسان باور دارند که این سازه در حقیقت دروازه ورودی به یک امپراتوری عظیم در هزاره اول قبل از میلاد مسیح است. با این حال هیچکس تا امروز نمی‌داند حروف ثبت‌شده روی این دروازه چه معنایی دارد. شاید با کشف اطلاعات روی این دروازه‌ها، بشریت فرصت شناخت علومی مانند ستاره‌شناسی را هم داشته باشد و البته که می‌تواند اطلاعات بیشتری از باستان‌شناسی به دست آورد.

چهار؛ غارهای لونگیو در کشور چین

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

این غارهای در خاک ماسه‌سنگی به دست انسان حفاری شده‌اند اما واقعیت این است که به سرانجام‌رساندن چنین کار سخت و دشواری به نیروهای انسانی بسیار زیادی نیاز دارد. در همه منابع تاریخ چین که تا امروز کشف شده‌اند، متاسفانه هیچ اشاره‌ای به تاریخ، روش و افرادی که باعث حفر این غارها شده‌اند هیچ اشاره‌ای نشده است و هیچ مدارکی هم مبنی بر تجهیزات استفاده‌شده برای آن هم وجود ندارد. بنابراین غارهای لونگیو هم یکی از مهم‌ترین کشف‌های بشری است که هیچ دلیل و منطقی برای آن پیدا نشده است.

پنج؛ هرم ناقص مصر

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

این هرم ناقص در حقیقت یک ستون سنگی گرانیتی سرخ‌رنگ بوده که مصری‌ها برای استخراج کامل آن تلاش می‌کردند. اما تلاش کارگران (شاید هم بردگان مصری) برای حفاری از سه ضلع مختلف تقریبا بی‌فایده بود چراکه پس از رسیدن حفاری به مراحل پایانی، آن‌ها متوجه شدند این سنگ بسیار بزرگ شکافی دارد که عملا آن را به یک ستون سنگی بی‌فایده تبدیل می‌کند. به همین دلیل هم آن را نیمه‌کاره رها کردند. این ستون بسیار بزرگ در دل خاک رها شده و مشخص نیست مصری‌ها دقیقا چه برنامه‌ای برای آن داشتند.

شش؛ شهر دریایی یوناگونی

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

این شهر باورنکردنی به صورت کاملا اتفاقی توسط یک معلم غواصی کشف شد. یوناگونی شهری است که کاملا در زیر آب قرار دارد و همه دانشمندان و باستان‌شناسان جهان را تحت تاثیر قرار داده به طوری که هیچکس حتی فرضیه قابل اطمینانی هم درباره فرایند ساخت آن ندارد. قدمت سنگ‌های ساختمان‌های این شهر دریایی به ۱۰ هزار سال پیش باز می‌گردد؛ سال‌ها قبل از آن‌که مصری‌ها اهرام معروف خود را بسازند. گروهی از باستان‌شناسان باور دارند در روزگاری که این شهر دریایی ساخته شده انسان‌ها هنوز در غار زندگی می‌کردند و غذایی به جز ریشه گیاهان نداشتند و به شکار حیوانات وابسته بودند. بنابراین به نظر می‌رسد افرادی که این شهر دریایی را ساخته‌اند باید توانایی‌ها و دانش‌های بسیار ویژه‌ای داشته باشند. گروهی تصور می‌کنند اگر این شهر واقعا یادگاری از تمدن‌های باستانی باشد به معنای واقعی کلمه توسط انسان‌های پیشرفته ساخته شده و شاید این ادعا تنها ادعای باورپذیر باشد.

هفت؛ مونجو دارو یا همان تپه مردگان در کشور پاکستان

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

دلیل نابودی این شهر از سال‌ها پیش سوالی است که ذهن بسیاری از مورخان، باستان‌شناسان و دانشمندان را مشغول کرده و دلیلی برای آن پیدا نشده است. وقتی در سال ۱۹۲۲ میلادی یک باستان‌شناس هندی به نام آر.دی. بانرجی توانست ویرانه‌‎های باستانی روی یکی از جزایر رودخانه ایندوس را کشف کند، یک سوال بسیار بزرگ را مطرح کرد؛ چگونه چنین شهر بزرگی با خاک یکسان شده و ساکنان آن چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟
برای این دو سوال بسیار کلی هیچ پاسخی پیدا نشده است. مونجو دارو یا همان تپه مردگان در حقیقت نام پایتخت تمدن دره سند در ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد بود. این شهر باستانی امروز در ایالت سند پاکستان قرار دارد که تا قبل از جدایی پاکستان به هند تعلق داشت. ویرانه‌های باقی‌مانده از شهر مونجو دارو در ۴۰۵ کیلومتری شمال کراچی قرار دارند. با وجود همه سوالات، این شهر نابودشده ثابت می‌کند که تمدن دره سند حداقل ۵۰۰۰ سال قدمت دارد.

هشت؛ منطقه L’Anse aux Meadows در کشور کانادا

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

یکی از پایگاه‌های باستان‌شناسی بسیار مهم در کانادا در حقیقت سکونت‌گاهی بوده که حدود هزار سال پیش توسط وایکینگ‌ها کشف شده است! این سکونتگاه‌ها به تنهایی ثابت می‌کنند که کشتی‌های اهل اسکاندیناوی قرن‌ها پیش از آن‌که کریستوف کلمب حتی به آمریکای شمالی نزدیک هم شود این سرزمین را فتح کرده بودند.

نه؛ تونل‌های زیرزمینی اروپا از دوران عصر حجر

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

این شبکه بسیار وسیع از تونل‌های زیرزمینی که در سرتاسر اروپا گسترش پیدا کرده از اسکاتلند تا ترکیه ادامه دارد. به نظر می‌رسد انسان‌های اولیه که در دوران عصر حجر زندگی می‌کردند لزوما شکارچی نبودند و دستی به آتش تونل‌کاری هم داشتند. با این حال مشخص نیست انسان‌هایی که در سطوح ابتدایی زندگی قرار داشتند چگونه این تونل‌های بسیار عظیم را ساخته‌اند. گروهی تصور می‌کنند این تونل‌ها برای زنده‌ماندن انسان‌های اولیه در حین شکار حفر شده باشند اما عده‌ای هم تصور می‌کنند انسان‌های اولیه از این تونل‌ها برای مسافرت‌های امن در شرایط جوی ناگوار استفاده می‌کردند. هر چه که باشد، دلیل اصلی آن مشخص نیست.

ده؛ گلوله‌های گرد و سنگی در کاستاریکا

۱۰ اکتشاف تاریخی که هیچکس توضیحی برای آن‌ها ندارد

فقط شکل این سنگ‌ها نیست که بسیاری از باستان‌شناسان را تحت تاثیر قرار داده بلکه هدف و منشا اصلی آن‌ها هم نامشخص است. نخستین بار در سال‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی بود که گروهی از کارگران در جریان کشت موز این سنگ‌ها را پیدا کردند. تعدادی از آن‌ها حتی تا دو متر قطر دارند و تعدادی هم تنها چند سانتی متر قطر دارند. تقریبا جنس همه این کره‌های سنگی از جنس گرانودیوریت است و بیشتر از ۳۰۰ عدد از آن‌ها کشف شده است.

منبع: brightside

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: