۴۳۳۱
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید : ۲۹۲
اجتماعی آموزش

اخبار ویژه

وزیر آموزش و پرورش گفت: حتماً مدارس باید در تمام روزهای سال حتی در شرایط قرمز باز باشند مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید که تعطیلی به صورت عمومی است.

به گزارش فراتیتر، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در بستر شبکه شاد به صورت مجازی برگزار شد، گفت: باید ارتباط گسترده‌ای با سراسر کشور داشته باشیم از این رو معاونین خود را در سراسر کشور فعال کردیم و همه باید از وضعیت آموزش و پرورش مناطق مطلع باشند. همچنین معلمین و دانش آموزان باید با هم ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای هم افزا شدن ما نیازمند گفتگوهای عمیق و همه جانبه هستیم. ما در مانور بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی باید همه را به خط کنیم، من اعتقادم این است که اگر جدیتی در کار باشد هیچ مقاومتی نخواهد بود.

او اضافه کرد: کار باید معنا داشته باشد و اگر بتوانیم به کار معنا دهیم آدم‌ها به جدیت کار می‌کنند. آدم‌ها هر چقدر بتوانند ارتباط معنادارتری با کار خود انجام دهند مؤثرتر خواهند بود آن وقت است که زمان و خستگی برایشان اهمیت ندارد. در تمام هستی هیچ کاری به اندازه معنا بخشی در آموزش و پرورش نیست.

حاجی میرزایی بیان کرد: آموزش و پرورش از هر دانش و مهارتی استقبال می‌کند. هیچ عرصه‌ای در کشور مانند آموزش و پرورش برای بروز و ظهور مهارت‌ها وجود ندارد. لذا باید بتوانیم تبیین معنادار از کار داشته باشیم تا کارها به نحو احسنت پیش بروند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما امسال گفتیم که اصل بر حضور بوده زیرا وضعیت امسال با سال گذشته متفاوت است. امسال کلاس‌، معلم و ترکیب‌ها جدید هستند. اگر به حضور رسمیت ندهیم قادر نخواهیم بود کار را مدیریت کنیم. ضمن اینکه هیچ روشی جایگزین روش حضوری نیست. مدرسه تنها آموختن و آموزش نیست بلکه توسعه آموزش‌های جمعی و افزایش مهارت‌ها است.

وی بیان کرد: ما اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود بنابراین اصل بر حضور است. حتماً مدارس باید در تمام روزهای سال حتی در شرایط قرمز باز باشند مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید که تعطیلی به صورت عمومی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تعداد دانش آموزان زیاد باشد باید آنها را گروه بندی و ورود و خروج آنها را مدیریت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد باز و بسته شدن در مدارس تأثیری در بالارفتن و پایین رفتن کرونا ندارد، البته این مطالعه قابل استناد نیست و من نمی‌خواهم بگویم که این کار خطری ندارد ولی ما باید به فرزندانمان یاد بدهیم از خودشان مراقبت کنند و باید بگذاریم که زندگی روزمره مردم جریان پیدا کند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مدیران مناطق باید از هر مدرسه بازدید کنند، از این رو درخواستم از رؤسای مناطق این است که یک روز در هفته را بدون خدم و حشم در مدرسه باشند و زیر و بم مدرسه را ببینند، حتی اگر شد با اولیا و معلمان ملاقات کنند.

وی تاکید کرد: هر مدرسه‌ای باید یک طرح آموزشی داشته باشد و اگر مدرسه‌ای نتواند این کار را کند کوتاهی کرده است. آبروی نظام را تنها به خاطر کوتاهی و راحت طلبی یک نفر سودا نکنیم به همین خاطر مدیر مدرسه باید نسبت به تک تک دانش آموزان احساس مسئولیت کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معیار دین داری این است که اگر نسبت به فرزندان خود حساس هستیم نسبت به فرزندان دیگران هم حساس باشیم. باید تمام برنامه‌های معلمان و مدیران مشخص شود، باید هر تعداد از دانش آموزان را به معلمان سپرد و اصلاً کار را رها نکرد.

حاجی میرزایی گفت: مدارس باید با خانواده‌ها در ارتباط باشند و الان این اتفاق ضرورت دارد. والدین باید از جزئیات برنامه‌ها مطلع باشند. ما قطعاً با مسائل غیرمنتظره‌ای رو به رو خواهیم شد که باید خودمان را برای واکنش به موقع و سریع آماده کنیم. نکته آخر اهمیت ضدعفونی کردن مدارس است زیرا امانت‌های مردم دست ماست و باید به بهداشت مدارس اهمیت داده شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: