۴۳۴۹
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۳۶
در تراکتور برخی چهره‌ها به بازی فینال جام حذفی بیش از یک دیدار معمولی و حتی یک نبرد قهرمانی نگاه می‌کنند.

به گزارش فراتیتر، تنها یک روز دیگر به دیدار حساس و سرنوشت‌ساز تراکتور مقابل استقلال در فینال جام حذفی باقی مانده است و در حالیکه همه صحبت از باید و نباید‌های آبی‌های پایتخت، وضعیت این تیم، مسائل و مشکلات داخلی و اینکه در صورت کسب هر نتیجه‌ای چه سرنوشتی برای آنها در انتظار است می‌کنند و کمتر کسی حواسش به آن سوی دیگر میدان است ولی باید قبول کرد که این دیدار اگر برای سرخپوشان تبریزی مهم‌تر از حریف تهرانی‌شان نباشد کم اهمیت‌تر هم نیست و برای برخی از چهره‌های این بازی این دیدار و نتیجه پایانی‌اش علاوه بر کسب یک افتخار تیمی، از لحاظ شخصی هم اهمیتی فراتر از یک بازی معمولی دارد که به بررسی آن و دلایلش پرداخیتم.

 

محمدرضا زنوزی مطلق

زنوزی

مالک متمول تراکتور که آمده بود خط بطلانی بر عدم توفیق حضور بخش خصوصی در فوتبال و باشگاه‌داری اشخاص حقیقی بکشد روشی متفاوت از هم مسلکان پیشین خود از جمله حسین هدایتی در پیش گرفت و با برنامه ریزی مدون و توجه به یک سری از اصول باشگاهداری و پرهیز از ریخ و پاش‌های غیر اصولی سعی داشته الگوی موفق از ورود سرمایه‌داران به ورزش کشور را ارائه دهد. قطعاً انتقاداتی به زنوزی و عملکرد 2 ساله‌اش در مالکیت تراکتور وارد است ولی هرچه هست باید بپذیریم زنوزی سرمایه خود را صرف پیشبرد یک طرح اجتماعی گسترده و برندی مردمی کرده است که خدمت به فوتبال و ورزش کشور و تولید شور و شعف اجتماعی در تیم محبوب تبریزی از جمله اقدامات ارزشمند او بوده است. با این حال سنجش کارنامه زنوزی مثل هر شخص دیگری در فوتبال با نتایج و کسب عناوین سنجیده می‌شود. زنوزی نمی‌خواهد یک فصل ناکام دیگر در کارنامه او در تراکتور ثبت شود و بالا بردن جام قهرمانی حذفی برای او اهمیت بالایی دارد و می‌تواند مزد بخشی از زحماتش باشد.

 

ساکت الهامی

ساکت الهامی

ابتدای فصل تیم تراکتور با نظر او اقدام به جذب بازیکن کرد ولی موج منفی ایجاد شده علیه او در تبریز باعث شد حتی فرصت فعالیت به عنوان دستیار دنیزلی هم به او داده نشود و به ماشین سازی رفت ولی بعد از جدایی دنیزلی به صورت موقت هدایت تراکتور را بر عهده گرفت و عملکرد فوق العاده با کسب هر 15 امتیاز ممکن او را تا پایان فصل در این تیم ابقا کرد. الهامی سال‌ها دستیار چهره‌های مطرح سرمربیگری در ایران بوده ولی همیشه نفر دوم بوده و فرصت نفر اول بودن برایش فراهم نمی‌شد تا اینکه یکباره نیمکت تراکتور و ماموریت دشوار این تیم به او رسید و عملکرد خوبی هم روی نیمکت سرخپوشان داشت. الهامی زحمات زیادی در تراکتور کشیده و بالا بردن جام قهرمانی حذفی بعد از کسب سهمیه آسیایی در اولین گام سرمربی برای ساکت اهمیت بالایی دارد و بازی روز پنجشنبه برایش  به اصطلاح حکم مرگ و زندگی دارد.

 

محمدرضا اخباری

اخباری

مشکلات زیادی در مسیر فوتبال حرفه‌ای او پیش آمد و افت محسوسی در عملکردش در سال‌های اخیر شکل گرفته که صدمه زیادی به اعتبار و نام او در دروازه‌بانی زد و کار به جایی رسید که مجبور شد به نفر دوم بودن راضی شود و دیگر نشانی از گلری که تیم‌ها برای داشتنش سرو دست می‌شکستند نداشت. با این حال اخباری در فصل جاری نشان داده سعی دارد به روزهای خوبش برگردد و تا اینجای کار که وظیفه حراست از سنگر سرخپوشان تبریزی در جام حذفی را بر عهده داشته عملکرد خوبی داشته ولی اوج نمایش و حساسیت کار او روز پنجشنبه مقابل خط حمله قدرتمند استقلال رقم خواهد خورد و اگر بتواند عملکرد درخشانی داشته باشد بازگشتش به فوتبال را جشن گرفته است.

 

مسعود شجاعی

مسعود شجاعی

کاپیتان تراکتور در آستانه ورود به 37 سالگی کم کم باید به فکر بازنشستگی باشد و با وجود اینکه از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است ولی جای یک افتخار باشگاهی در ایران در کارنامه او خالی است و شاید این آخرین فرصت برای او باشد که به عنوان بازیکن و در مقام کاپیتانی جام قهرمانی بالای سر ببرد و شاید یک پایان باشکوه برای فوتبالش رقم بزند. شجاعی بیش از هر بازیکن دیگری در تراکتور روز پنجشنبه مقابل استقلال انگیزه دارد.

 

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

اینطور که شنیده می‌شود آخرین بازی او برای تراکتور در فینال جام حذفی خواهد بود و وی قصد دارد بعد از این دیدار به لیگ یونان برگردد و طبق گفته خودش که قصد دارد در سپاهان فوتبالش را تمام کند احتمالاً پرونده حضورش در تراکتور فردا بسته خواهد شد و چه از این بهتر که دوره دوم و دو ساله حضورش در جمع سرخپوشان تبریزی با یک افتخار و جام قهرمانی همراه باشد.

 

اشکان دژاگه

اشکان دژاگه

کاپیتان دو ملیتی تراکتور دومین فصل حضورش در ایران را سپری می‌کند و در حال حاضر 34 ساله شده است. او هم مثل دو کاپیتان دیگر این تیم انگیزه‌ها و دلایل شخصی زیادی برای این دیدار و بالا بردن اولین جام قهرمانی در فوتبال ایران دارد و در اوج آمادگی به دنبال کسب این افتخار است.

 

تراکتور تبریز

تراکتور

یکی از پرطرفدارترین برندهای ایران بدون شک تراکتور تبریز است که عاشقان و مشتاقان زیادی در شهر خود و سرتاسر ایران دارد که سال‌ها در شرایط مختلف و روزهای تلخ و شیرین پشت تیمشان بودند. 8 سال عدم حضور در سطح اول فوتبال ایران آنها را دلسرد نکرد و همیشه در سرما و گرما به تشویق تیم مورده علاقه‌شان پرداختند. تراکتور با وجود این همه مشتاق افتخارات زیادی در فوتبال ایران ندارد و تنها یک بار جام حذفی را بالای سر برده است و کارنامه این تیم از جام‌های رنگارنگ به شدت خالی است. پنجشنبه روز مهمی در تاریخ باشگاه تراکتور است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: