۴۳۵۷
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۳۱۴
فرهنگ و هنر هنرهای تجسمی

تیتر یک خبر چرخشی

هفته گرامیداشت تهران با شعار "مکتب تهران" از هفتم تا ۱۴ مهر در تهران با برگزاری برنامه‌های متنوعی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش فراتیتر و به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران با حضور احمد مسجدجامعی و سیدآرش حسینی میلانی از اعضای شورای شهر تهران، نماینده فرمانداری تهران، مدیران شهرداری تهران، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های استانی نظیر سازمان میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، محیط زیست و نیز صداوسیما در شورای شهر تهران برگزار شد.

این جلسه به مناسبت گرامیداشت پنجمین سال نامگذاری روز 14 مهر به نام روز تهران و سومین سال گرامیداشت هفته تهران برگزار شد.

هفته تهران امسال با پیشنهاد احمد مسجدجامعی که در صحن شورا مطرح کرده بود با شعار "مکتب تهران" برگزار خواهد شد و در این ایام نیز روزهای هفته نامگذاری خواهند شد.

احمد مسجدجامعی در خصوص شعار امسال هفته تهران گفت: لزوم آشنایی و شناخت آداب و رسوم، فرهنگ، اخلاق، ادبیات و رفتار اجتماعی تهرانی‌ها یکی از الزامات زیست شهری در تهران است و همین امر سبب شد تا بحث موضوع مکتب تهران را مطرح کنیم و این شعار ادامه شعارهای دو سال گذشته است که به نام هویت تهران و تهران ایرانیان نامگذاری شده بود، انتخاب شد.

مسجدجامعی همچنین ایام ماه محرم و صفر را فرصت مغتنمی برای شناخت سنن و فرهنگ عاشورایی و نیز شناخت تکایا و هیئات مذهبی در تهران دانست و گفت: همه می‌دانیم که فرهنگ عاشورایی در تهران بسیار عمیق بوده و در سراسر زندگی شهروندان از قدیم الایام جاری بوده است، لذا هم اکنون که در این ماه‌های عزیز قرار داریم فرصت خوبی برای شناخت تکایا و هیئات مذهبی و رسوم و فرهنگ عاشورایی به وجود آمده تا بتوانیم در هفته تهران این موارد را در قالب مکتب تهران به شهروندان عزیز تهرانی بشناسانیم.

وی افزود: این جلسه نیز برای هم افزایی و همفکری و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع در راستای گرامیداشت هفته تهران است که باتوجه به شیوع ویورس کرونا می‌طلبد جنس برنامه‌ها متفاوت باشد.

مسجدجامعی افزود: هدف از اجرای هفته تهران ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همبستگی میان شهروندان است.

گفتنی است هفته تهران از روز هفتم مهر ماه تا 14 مهر ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد و در این هفته سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های استانی به فراخور شرح وظایفشان برنامه‌های متنوعی در راستای آشنایی شهروندان با مکتب تهران برگزار خواهند کرد.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نیم بها شدن سینماها از سوی اداره ارشاد استان تهران، رایگان شدن موزه‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی استان تهران، برگزاری ورزش‌های همگانی از سوی سازمان تربیت بدنی استان تهران، پاکسازی کوهستان‌ها از سوی اداره محیط زیست، ثبت نام رایگان کتابخانه‌ها و موادرد بسیار دیگر اشاره کرد.

از جمله مهمترین برنامه‌ها در گرامیداشت هفته تهران تقدیر از کادر درمانی به واسطه تلاش شبانه‌روزی خواهد بود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: