به گزارش فراتتیر، با محدودیت فعالیت خودروسازان بین المللی در بازار ایران، باردیگر صحبت از حضور محصولات صنعت خودروسازی روسیه در کشورمان مطرح شده و در این میان یکی از گزینه های اصلی برند اواز (UAZ) است.
یکی از جذاب ترین یا بهتر بگوئیم بروزترین محصولات اواز پتریوت نام دارد که در طراحی آن تلاش زیادی شده تا از آن الگوی سنتی خشک و خشن خودروی روسی فاصله ایجاد شود و محصولی نزدیک تر به استانداردهای جهانی ارائه گردد.
در نمای جانبی هم هیچ رویدادی خلاقانه ای مشاهده نمی شود. الگوی سقف و ستون ها به شکل گیری پنجره هایی بزرگ منتج شده که ارتفاع زیاد خودرو را به چشم می آورد. ارتفاعی بلند که عرض محورها برای آن مقداری کم به نظر می رسد و این به مفهوم عدم تعادل و هندلینگ بسیار ضعیف پتریوت در پیچ های تند خواهد بود.
نمای عقب تصاویری از مدل های قدیمی پاجرو را در ذهن مخاطب تداعی می کند.
موتور انتخابی برای پتریوت در مقایسه با مدل قبلی ارتقا بروزرسانی مهمی را پشت سر گذاشته است. نمونه 4 سیلندر قدیمی طی 20 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسید که اینجا شاخص مذکور به 12.7 ثانیه کاهش یافته است.
میزان خروجی موتور 15 اسب بخار و گشتاور 13 پوندفوت با توجه به پیستون ها و سرسیلندر جدید بهبود یافته است.سیستم اگزوز جدید نیز نقش مهمی در کنترل دمای موتور دارد. با این تغییرات؛ پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر پتریوت برابر با 150 اسب خروجی و 173 پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک در این خودرو فعال است.
وزن خودرو برابر با 2124 کیلوگرم است و بیشینه سرعت نیز نیز برابر با 150 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
سیستم تعلیق در مقایسه با مدل قبلی بروزرسانی شده و این تغییرات بویژه در محور جلو بیشتر بوده است.
قیمت پایه مدل جدید در زمان عرضه 11667 دلار بود. مقایسه این خودرو با یکی از ارزانترین کراس اوورهای چینی یعنی اوشان سی او اس5 یا فیس لیفت سی اس35 بازار ایران، به سادگی نشان می دهد که پتریوت در تمامی زمینه ها ضعیف تر و دارای جذابیت کمتری است.