۴۴۳۲
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۳۵۸
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در خصوص سفر وزیر خارجه سوئیس به اصفهان به خبرنگار فراتیتر گفت: مدیرکل گردشگری اصفهان عنوان کرده است که ورود وزیر خارجه سوئیس به اصفهان در ابتدای سفرش به ایران به دلایل گردشگری بوده است.
به گزارش فراتیتر، ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس برای انجام یک دیدار دو روزه امروز به تهران آمد. کاسیس که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت وزارت خارجه سوئیس را بر عهده دارد، تا پیش از این به تهران سفر نداشته است. این دیدار در چارچوب جشن صدمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک سوئیس و ایران انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود وزیر خارجه این کشور با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار داشته باشد.
نکته جالب سفر این مقام سوئیسی به ایران، ورودش به اصفهان بود که اعلام شده است، برنامه‌های رسمی سفر وزیر خارجه سوئیس بعد از یک توقف کوتاه در اصفهان، از روز یکشنبه در تهران آغاز می‌شود که مهم‌ترین آن جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور است. همچنین برنامه دیدار‌های وزیر خارجه سوئیس با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورمان نیز در روز‌های یکشنبه و دوشنبه انجام خواهد شد.
حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر وزیر خارجه سوئیس به اصفهان به خبرنگار فراتیتر گفت: مدیرکل گردشگری اصفهان عنوان کرده است که ورود وزیر خارجه سوئیس به اصفهان در ابتدای سفرش به ایران به دلایل گردشگری بوده است.
پیش‌بینی می‌شود که محور‌های اصلی مذاکرات و دیدار‌های این دیپلمات سوئیسی در تهران، رایزنی و تبادل‌نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: