۴۴۵۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۳۱۶
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر چرخشی

یک فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت:بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

به گزارش فراتیتر، مینو محرز درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است تا مصونیت در بدن فرد ایجاد شود و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.

محرز با بیان اینکه بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند، کفت: به عنوان مثال افراد دارای سنین بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه ای یا نقص ایمنی دارند، افرادی که داروهای شیمی درمانی مصرف می کنند، زنان باردار، افراد مبتلا به چاقی و کادر درمان که حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

محرز درباره تزریق واکسن انفلوانزا از سوی عموم مردم، گفت: اگر مازاد واکسن به میزان کافی وجود داشت که با توجه به تقاضای جهانی، بعید می دانم، سایر افراد هم واکسن را تزریق کنند. در غیر این صورت اولویت تزریق با افراد پر خطر است.

محرز گفت: مردم در پاییز باید به دقت و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. زیرا با سرد شدن هوا، در و پنجره ها بسته بوده و تهویه هوا انجام نمی شود. در نتیجه بستر برای فعالیت ویروس هایی نظیر آنفلوانزا و کرونا فراهم‌تر است. بنابراین باید بیشتر رعایت کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: