۴۴۹۳
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۳۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارگردان سریال «پرده‌نشین» از قصد خود برای ساخت مستندی درباره امام موسی صدر خبر داد.

به گزارش فراتیتر، بهروز شعیبی کارگردان  و بازیگر سینما و تلویزیون، در برنامه «کتاب باز» درباره تازه‌ترین فعالیت هنری خود گفت: تصمیم دارم یک مستند سینمایی درباره امام موسی صدر بسازم و تحقیقات آن را هم شروع کرده‌ام.

وی افزود: ما همواره می‌گوییم یک معمار، دانشمند، شاعر و عالم بزرگ ایرانی به نام شیخ بهایی داریم؛ ایشان از لبنان به ایران آمدند. فردی را هم داریم که یک ایرانی بزرگ است و در تاریخ لبنان اثرگذار بوده؛ «امام موسی صدر» ایرانی است که برای ما انسان قابل احترامی است.

شعیبی عنوان کرد: حبیبه جعفریان با رویکردی جذاب کتابی را با عنوان «هفت روایت خصوصی» درباره امام موسی صدر نوشته است که خواندنش می‌تواند بسیار دلنشین باشد. این کتاب برای من در بین مجموعه‌ کتاب‌هایی که درباره امام موسی صدر خواندم، جذابیت داشت. امیدوارم بتوانم با توجه به مطالعاتم، مستند خوبی درباره امام موسی صدر بسازم.

این کارگردان درباره  اولین کتاب سینمایی که خریده است، گفت: اولین کتابی که در حوزه سینما خریدم و خواندم کتاب «تاریخ سینما» بود که زنده یاد مسعود مهرابی گردآوری کرده بود. این کتاب باعث شد من با سینما آشنا شوم.

شعیبی درباره  فضای مجازی و تأثیر آن بر مطالعه گفت: فضای مجازی بسیار فضای جذاب و درستی برای جایگزینی شکل فیزیکال کتاب است. اگر سرانه مطالعه در ایران ماهی ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه است، مطمئن هستم بر اساس خواندن کتاب ملموس آمار گرفته شده است. معتقدم به خاطر فضای مجازی و نرم افزارهای کتابخوان، قطعاً هر ایرانی روزانه بالای یک ساعت مطالعه دارد؛ چرا که با تعریف امروز مطالعه یعنی دریافت و درک ما و موضوعی که به صورت منظم درباره اش مطلب بخوانیم. زمانی که در فضای مجازی حضور پیدا می‌کنیم، قاعدتاً سرانه مطالعه ما بالا رفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: