۴۵۴۲
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۳۲۰
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

سخنگوی دولت با بیان اینکه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست، ‌گفت: در تصمیم گیری‌ها باید هم مراقبت از جان فرزندان در صدر اولویت‌ها قرار دهیم و هم امر آموزش تعطیل نشود.

به گزارش فراتیتر، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه موضوع اجتماعی مطرح شده هفته جاری و گذشته در دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مدرسه آموزش و جوانان و کودکان سرزمین بود، گفت: ملت و دولت ما در حال مبارزه چند کرونایی هستند. پیچیدگی‌ها و دوگانه‌هایی که در این مدت ایجاد شده و برنامه ریزی برای آنها به شکلی است که معمولا ایستادن در نقطه مفید برای اداره کشور و توجه به نگرانی‌های مردم سیاستگذاری‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. این مبارزه ساده نیست بلکه مبارزه زندگی است.  مبارزه با تحریم و کرونا مبارزه برای بقای ملی است.

سخنگوی دولت افزود: باید هم آموزش را طبق روال همیشگی  و هم امر سلامت را پیش ببریم هم مراقبت از جان فرزندان را در صدر اولویت‌ها قرار دهیم و هم امرآموزش تعطیل نشود. همه دوگانه‌های جان و نان، جان و عزاداری، جان و آموزش، ‌آزمون‌هایی است که ما باید با همکاری و افزایش اعتماد از آن با موفقیت عبور کنیم و این یک آزمون ملی برای همه ما است.

وی ادامه داد: شرایطی که امروز همه کشورها با آن درباره کرونا روبرو هستند، منهای  اینکه آنها تحریم هم ندارند، امکان مقایسه را برای مردم ما با این کشورها فراهم کرده است.

ربیعی گفت: ویروس کرونا در یک میانجی در حیات وحش جهش پیدا کرد و ویروسی که تحریم اقتصادی و تروریستی از مغز غلط آمریکا سرچشمه گرفته، در سیاستگذاری ما اثر گذاشته و نیاز به تفاهم عمومی، درک بیشتر و همکاری همگانی برای مقابله با این دو ویروس داریم.

 معلمان امروز در خط مقدم قرار دارند

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: امروز معلمان زحمتکش در خط مقدم این پیکار قرار دارند و از امروز مناسبات میان معلمان و دانش آموزان با اولیا و دولت وارد مرحله ای شده است که باید امسال آموزش را با این شرایط تجربه کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا در تصمیمات خود درباره مدارس همه ابعاد را مورد توجه قرارداد اعم از آینده دانش آموزان، ضرورت تحرک و آموزش بهتر را دریافت کنند هم تمرین اجتماعی شدن، تمرین شیوه استفاده از آموزش مجازی در سنین کودکی را باید داشته باشند همه اینها در تصمیم گیری ما مورد بررسی قرار گرفت.

اجباری به حضور دانش آموزان در مدارس نیست

ربیعی با بیان اینکه منزلت و نقش معلمان هم در این میان مورد توجه قرار گرفت و بحث عدالت آموزشی هم از مواردی بود که پیرامون‌ آن بحث شد. بنابراین تصمیمی که در ستاد ملی و دولت  پیرامون آن بحث شد و همانطور که رییس جمهور محترم هم اعلام کردند که به دغدغه پدران و مادران درباره شیوه حضور در مدارس توجه کردند روز شنبه هم تاکید شد هیچ اجباری برای حضور وجود نخواهد داشت دولت خود را مکلف می‌کند ترتیبی اتخاذ کند که تا هیچ دانش آموزی دچار عقب ماندگی تحصیلی نشود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: وزیر ارتباطات هم در جلسه اخیر هیات دولت پیشنهاداتی آورند که مورد تاکید قرار گرفت. مانند استفاده از شبکه شاد  در سرویس‌های خانگی و تلفن همراه رایگان شد. ۸۶ هزار مدرسه به اینترنت رایگان مجهز شده‌اند. و امکان استفاده معلمان از اینترنت پرسرعت و رایگان هم از فضای مجازی برای حدود ۶۰۰ هزار کادر آموزش و پرورش وزارت ارتباطات بسته سه ماهه را ارائه خواهد کرد.

سخنگوی دولتادامه داد: برای دانش آموزان هم بسته های اختصاصی ارائه خواهد شد که صرفا برای سایت‌های منتخب هست که برخی برخی نگرانی‌های ورود به سایت‌ها در کودکان را هم برطرف خواهد کرد و سلامت حضور ذهنی برای دانش آموزان را مورد توجه قرار می دهد و این بسته هم مجانی ارائه خواهد شد.

 وی گفت: برای اساتید و دانشجویان هم بسته‌ای در نظر گرفته شده است که وزیر ارتباطات تا اوایل مهر پیشنهاد خود را به دولت خواهد آورد.

هیچ ایرانی نباید از تحصیل باز بماند

ربیعی درباره نگرانی‌های عمومی برای آغاز سال تحصیلی در کشور گفت: با تصمیمات مناسب در ستاد ملی کرونا هم به آموزش و عدالت آموزشی و هم به نگرانی‌های عمومی توجه شده است.

سخگوی دولت افزود: موضوع دیگری در دولت درباره مدرسه و کودکان مطرح شد، رییس جمهوری تاکید کردند که «هیچ ایرانی نباید از تحصیل باز بماند». وزارتخانه‌های  رفاه و آموزش پروش مکلف شدند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه بازماندگی کودکان از تحصیل را در دوران ابتدایی به علل اقتصادی یا فرهنگی و یا به علت معلولیت ثبت نام نکرده اند، دنبال کنند.  با تک تک خانواده ها تماس بگیرند و صحبت خواهد شد که هیچ کودک ایرانی  از تحصیل بازنماند.

انتخابات دور دوم مجلس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شود

ربیعی به مصوبات ستاد ملی کرونا درباره انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در ستاد کرونا تاکید شد که این انتخابات در زمان مقرر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، پیشنهاد وزارت کشور در این زمینه تصویب شد که سخنرانی نامزدها ممنوع است و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی انجام می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای اینکه یک فرصت به داوطلبان نمایندگی داده شود از صداوسیما خواسته شد تا امکانات برابر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در حد متعارف - برای اینکه این افراد شناسایی و معرفی شوند- در اختیار نامزدها قرار داده شود.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: در مصوبه دیگر ستاد ملی کرونا با توجه به درخواست تعدادی ودیعه گیران اجاره مسکن اجازه داده شد تا متقاضیان با بانک‌های عامل تفاهم کرده و مانده بدهی‌های آنها به اقساط تبدیل و پرداخت شود. 

 تصمیم دولت برای تامین مسکن از محل اراضی مازاد دستگاه‌ها

وی افزود: همچنین دولت برای تسریع در برنامه طرح ملی مسکن و نیز کمک به کارکنان دستگاه‌ها تصویب کرد که ۵۰ درصد از اراضی مازاد دستگاه‌ها به تامین مسکن کارکنان همان واحد اختصاص یابد و مابقی اراضی برای تامین مسکن برای تامین افراد فاقد مسکن تخصیص یابد.

 مصمم به تداوم تعامل توام با احترام و حسن نیت با کشورها و سازمان‌های بین المللی هستیم

سخنگوی دولت بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد مرحله تازه و رو به پیشرفتی در توسعه تعاملات بین‌المللی سازنده و موثر بودیم که در سفرهای اخیر مقامات بلندپایه آژانس و همین طور حضور هیئت اروپایی در ایران بازتاب داشت. این تحرکات دیپلماتیک نشانه دیگری از ناکامی ایالات متحده در پیش بردن طرح‌های ویرانگری است که نه تنها نابودی برجام بلکه فراتر از آن تهاجم همه جانبه به چندجانبه‌گرایی و قانونمندی های بین المللی را در نظر داشت. 

ربیعی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام می کند که قصد اعمال تحریم‌های منسوخ شده شورای امنیت علیه ایران را دارد؛ همان تحریم‌هایی که اعضای شورای امنیت یکصدا با آن به مخالفت برخاستند و هرگونه برگشت پذیری آن بدست آمریکا را ناممکن دانستند. 

وی تاکید کرد: ما بی‌اعتنا به این تهدیدها و نمایش‌های بی معنا، مصمم به تداوم تعامل توأم با احترام و حسن نیت با همه کشورها جهان و سازمان های بین‌المللی هستیم تا در برابر این یاغی‌گری کم سابقه و در کنار ملت های جهان، از حاکمیت قانون و هنجارهای مشترک بین المللی دفاع کنیم. 

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: علاوه بر اعتمادسازی مستمر به عنوان زیربنای ارتقای روابط خارجی سازنده و موثر با جهان، تلاش برای توسعه روابط تجاری و کاهش موانع مربوط به مناسبات اقتصادی هم در مرکز توجه این دور جدید از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی است؛هیچ دستاوردی خود به خود حاصل نمی شود. وزارت امور خارجه در خط مقدم نبردهای دیپلماتیک در ماه های اخیر، زحمات فراوانی را متحمل شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این مسیر به عنوان خط مشی ثابت جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و اطمینان داریم که بیش از این هم، شاهد خبرها و نشانه های امیدبخش دیگری در برابر اردوی تحریم، شرارت و نفرت پراکنی جهانی آمریکا خواهیم بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: