۴۵۴۶
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۳۲۹
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: جلسات با ستاد تنظیم بازار نشان می‌دهد کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم و از نظر توزیع اقلام نیز به واسطه بهره‌مندی از شبکه توزیع مویرگی، نگرانی وجود ندارد.

به گزارش فراتیتر، «محمود بنانژاد» با اشاره به مشکلات ارزی به واسطه کاهش فروش نفت و اعمال تحریم‌ها، اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را در تامین کالاهای اساسی انجام داده و تا امروز با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم و حمل و نقل، کمبودی در بازار وجود نداشته باشد و موارد معدود نیز با مدیریت به موقع رفع شده است.

وی با بیان اینکه برخی گرانی‌ها مربوط به افزایش هزینه‌های جاری در تامین کالا است که قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به حضور و توسعه واحدهای صنفی-توزیعی به صورت مویرگی در سطح جامعه، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت این در حالی است که در ماه‌های گذشته و در برخی از کشورهای پیشرفته خلاف این رویه شکل گرفته و خالی شدن قفسه‌های کالا در فروشگاه‌ها و درگیری مردم با یکدیگر نیز گزارش شده است.

به گفته وی، این کشورها در تولید مشکلی نداشتند اما در توزیع به واسطه هجوم مردم برای خرید با مشکلاتی مواجه شدند و نتوانستند نیاز مردم را تامین کنند اما در ایران با توجه به وجود فروشگاه‌های خرده فروشی در نقطه به نقطه کشور این مشکل پیش نیامده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های دولت که در جلسات تنظیم بازار مطرح می‌شود، بعید است به کمبودی در کالاهای اساسی برخوریم اما امکان کمبود در اقلام لوکس وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هرخانواده باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع به معنای این است که با کمترین منابع موجود بتوانیم کشور را به بهترین نحو اداره کنیم.

بنانژاد گفت: البته مردم کشور ما هم می‌دانند که ما در جنگ اقتصادی و تحریم هستیم و این به معنای شرایط سخت است که نیاز به مدیریت عمومی دارد و خانواده‌ها و دولت هر کدام نقشی در مدیریت این شرایط دارند و باید با هم‌دلی و همکاری از این برهه عبور کنیم. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: