۴۵۷۴
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۲۸۹
فرهاد ویلکیجی هنرمند ایرانی به‌عنوان عضو رسمی و هیات داوران آکادمی فیلم اروپا انتخاب شد.

به گزارش فراتیتر، فرهاد ویلکیجی طراح هنری سینما و تلویزیون، به عنوان عضو رسمی از آکادمی فیلم اروپا(EFA) و عضو هیات داوران جشنواره فیلم EFA انتخاب شد.

این هنرمند تنها عضو «طراح هنری» از ایران است که به عضویت این آکادمی درآمده است.

ویم وندرس به عنوان رییس این آکادمی مشغول به فعالیت است و مرکز این آکادمی در شهر برلین آلمان قرار دارد.

برخی از اعضای این انجمن از ابتدا تاکنون عبارتند از برناردو برتولوچی، تئو آنجلوپولوس، ویم وندرس، فدریکو فلینی، پدرو آلمودووار، کریشتوف کیشلوفسکی، کریستوف زانوسی، زبیگنیوف پرایزنر، لوئیس ماله، جولی دلپی، پائولو تاویانی و ویتوریو تاویانی، آندره وایدا، مارچلو مسترویانی، ایزابل هوپرت، میکیس تئودوراکیس، سر بن کینگزلی.

آکادمی فیلم اروپا هر سال فستیوالی به نام (EFA) برگزار می‌کند که شامل بخش‌های رقابتی بهترین فیلم بلند سینمایی، بهترین مستند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه و… است که امسال سی و سومین دوره آن در ۱۲ دسامبر برگزار می‌شود.

فرهاد ویلکیجی، از سال جاری در بخش سینمایی این رقابت‌ها به داوری می‌پردازد.

فرهاد ویلکیجی فارغ‌التحصیل رشته «هنر و کارآفرینی» در مقطع فوق‌لیسانس از آمستردام هلند است، وی به مدت سیزده سال به طراحی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تاریخی تلویزیونی در ایران پرداخته است که از آن جمله می توان به فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «مارمولک»، «خاک آشنا»، «شمعی در باد»، «به‌نام پدر»، «بدرود بغداد»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و سریال‌هایی چون «روزگار قریب»، «بانو»، «روزهای به‌یاد ماندنی» اشاره کرد.

وی برای فیلم‌های «خاک آشنا» و «میم مثل مادر» نامزد بهترین طراحی در جشن خانه سینما شده است.

ویلکیجی در ایران به مدت دوسال عضو آکادمی داوری جشن خانه سینما بوده و از سال ۲۰۱۰ تا کنون عضوی رسمی و ثابت داوری (در بخش داستانی) فیلم فستیوال سینکس Scenecs هلند است.

همچنین از سال ۲۰۱۷ عضو هیات انتخاب فیلم فستیوال مستند IDFA است و از امسال در EFA به داروی می کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: