۴۵۷۶
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۲۵۷

به گزارش فراتیتر،خوابیدن با موهای خیس بدون شک عوارض جبران ‌ناپذیری دارد. آیا شما هم عادت دارید شب ‌ها پیش از خوابیدن، دوش بگیرید؟ باید بدانید این حرکت عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی برای پوست سر و موهای شما دارد و می‌تواند برای مدتی بسیار طولانی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین با هفت دلیل برای آن که نباید با موهای خیس بخوابید، آشنا شوید. شاید در چنین شرایطی دیگر با موهای خیس به رخت خواب نروید و پیش از خوابیدن موهای خود را به صورت کامل خشک کنید.

یک؛ چون پوست سر شما را تحریک می‌کند

آیا تا به امروز تجربه ناخوشایند خارش و تحریک پوست سر را تجربه کرده‌ اید؟ در بیشتر مواقع، تصور می‌شود خارش یا تحریک پوست و موی سر به دلیل استفاده از شامپوها است اما این احتمال وجود دارد،که این خارش ناشی از خوابیدن با موی خیس هم باشد. فراموش نکنید که خوابیدن روی یک روبالشی خیس هم می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری های پوستی سر مانند شوره را افزایش دهد. چون وقتی که با موی خیس می خوابید، محیط گرم و مرطوبی شکل می گیرد که احتمال رشد و پیشرفت انواع باکتری ها را فراهم می کند.

دو؛ چون موی شما گره می‌خورد

موی خیس بسیار شکننده به نظر می رسد و وقتی بدون خشک کردن موهایتان تصمیم به رفتن به رخت خواب می گیرید، باید بدانید که این تصمیم می تواند گره خوردن موهای شما در زمان خواب را به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم صبح روز بعد موهایتان شکل و شمایل وحشتناکی دارند و چون گره خورده اند، احتمالا باز کردن گره هایشان کاری بسیار دشوار و سخت باشد. فراموش نکنید که این اتفاق می‌تواند صبح روز شما را به یک روز سرشار از استرس، نگرانی و اضظراب تبدیل کند.

سه؛ چون سردرد را به همراه دارد

اگر با موی خیس می خوابید، باید بدانید که این احتمال وجود دارد که صبح روز بعد با سردرد از رخت خواب بیرون بیایید. گروهی از کارشناسان مراقبت مو و پوست سر اعتقاد دارند که خوابیدن با موی خیس باعث پایین آمدن دمای بدن می شود. پایین آمدن دمای بدن هم ارتباط مستقیمی با سردرد دارد چون بدن شما تلاش می‌کند تا دمای از دست رفته را جبران کرده و به دمای عادی خودش بازگردد. گروه دیگری از متخصصان هم اعتقاد دارند اگر با موی خیس یا با حوله‌ای به سر می خوابید باید منتظر سردرد باشید و حتی احتمال اختلال در خواب شما وجود دارد.

چهار؛ چون موهای شما تغییر حالت می‌دهند

واقعیت امر این است که خوابیدن با موی خیس پیامدهای بسیار جدی و ناگواری برای سلامت شما ندارد اما در حقیقت روی ظاهر موهای شما تاثیرگذار هستند. رطوبت موها و برخورد آن‌ها با رو بالشی می‌تواند رطوبت آن‌ها را بیشتر از قبل کرده و باعث تغییر حالت‌ موها شود. بنابراین به همین دلیل است که باید با خشک کردن موها قبل از خواب حالت آن را حفظ کنید تا نیازی به استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی حالت دهنده مو نباشد. با خشک کردن موها از قبل خواب، می توانید با نخریدن این محصولات در هزینه های روزمره هم صرفه جویی کنید.

پنج؛ چون موهای نازک شما را شکننده تر از قبل نشان می دهد

واقعیت امر این است که موهای نازک واقعا آسیب پذیر هستند و البته که حجم زیادی هم ندارند. خوابیدن با موهای خیس به خودی خود آثار مخرب بسیاری برای پوست و مو دارد اما برای موهای نازک آسیب بیشتری هم به همراه دارد. یکی از عوارض آن برای موهای نازک آن است که دیگر نمی توانند حجم لازم را پیدا کنند. اگرموهای نازک یا شکننده دارید، شاید بهتر باشد حتما پیش از خوابیدن موهای خود را خشک کنید. فراموش نکنید که خوابیدن با موهای خیس برای افرادی که موهای نازک دارند این احتمال را مطرح می کند که موهای شما کم پشت تر از قبل به نظر برسند.

شش؛ چون باعث موخوره می‌شود

موخوره مشکلی است که برای بسیاری از افرادی که موهای بلندی دارند، مطرح می شود. یک سوال بسیار مهم وجود دارد؛ شما هر چند وقت یک بار برای کوتاه کردن موهایتان که موخوره دارند، به آرایشگاه می روید؟ شاید یکی از دلایلی که با مطرح شدن موخوره باید زود به زود موهایتان را کوتاه کنید آن است که با موهای خیس می خوابید. چرا که موی خیس شکننده تر از قبل می شود و فراموش نکنید که غلت خوردن در خواب هم موخوره را تحریک می کند.

هفت؛ چون پوست را تحریک می‌کند

با موی خیس خوابیدن تنها برای مو و پوست سر خطرناک نیست و می تواند اثرات عجیبی روی پوست صورت شما هم داشته باشد. وقتی در خواب غلت می زنید این احتمال وجود دارد که موهای شما روی صورتتان هم قرار بگیرند و اگر موهای شما خیس باشند، چنین شرایطی برای رشد باکتری ها روی پوست شما تقریبا بی نظیر است. بنابراین برای حفظ سلامت پوستتان هم که شده بهتر است با موهای خیس به رخت خواب نروید.

منبع: برایت‌ساید

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: