۴۵۸۴
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
تعداد بازدید : ۴۲۹
بازار سهام ایالات متحده آمریکا برای سومین روز متوالی با کاهش ارزش مواجه شد و بیشتر از ۶۰۰ واحد سقوط کرد. سهام شرکت‌های فناوری بخش مهمی از این سقوط را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش فراتیتر، در پایان معاملات روز گذشته بورس آمریکا، سهام داوجونز با سقوط ۶۳۲ واحدی به کار خود پایان داد و سهام اس اند پی ۵۰۰ هم بیشتر از ۹۵ واحد سقوط کرد. در ابتدای معاملات، بازار داوجونز سبز بود اما در نهایت به سقوط نزدیک شد و در سقوط به کار خود پایان داد. با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصاد جهانی بازار معاملات و بورس در بسیاری از نقاط جهان سقوط آزادی را تجربه کرد که بدون شک ناشی از همه‌گیری ویروس بود. اما به نظر می‌رسد پس از تقریبا پنج ماه، بازار به همان ثباتی که نیاز داشت هم دست پیدا کرده است.

بنابراین سقوط اخیر بازار یک دلیل عمده دارد و آن هم وضعیت شرکت‌های حوزه فناوری است. این شرکت‌ها که در دوران پساکرونا با دورکاری و کاهش فعالیت‌ها باز هم بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته‌اند با رشد سهام همراه بوده‌اند اما حالا نوبت به اصلاح بازار رسیده است.

سیما شاه، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی به وال استریت ژورنال گفت: «من فکر می‌کنم که ما باید پیش‌بینی‌ها درباره چرخش بازار را بررسی کنیم چون صعود شرکت‌های فناوری کاهش پیدا می‌کند.»

معاملات روز سه شنبه در شرایطی دنبال شد که ارزش سهام فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و آلفابت که شرکت مادر گوگل است بیشتر از سه درصد کاهش پیدا کرد و سهام اپل هم سقوطی پنج درصدی را ثبت کرد.

سهام اپلیکیشن زوم که در دوران شیوع ویروس کرونا شدیدا مورد توجه کاربران آنلاین قرار گرفته بود و نقش بسیار مهمی در جلسات کاری و آموزشی آنلاین داشت هم کاهشی حدود پنج درصدی را تجربه کرده است.

با کاهش محدودیت‌های کرونایی و واقعی‌شدن بیشتر ارتباطات مجازی، مردم به استفاده از روش‌های همیشگی بازمی‌گردند و به همین دلیل شاید طبیعی باشد که استفاده از فناوری‌های دیجیتال که در اوج خود قرار گرفته بود آهسته آهسته کاهش پیدا کند و این اتفاق به معنای کاهش ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی حوزه فناوری هم باشد.

در یک اتفاق نسبتا تاریخی، سهام تسلا با کاهش ۲۱.۰۶ درصدی بالاترین سقوط روزانه خودش را ثبت کرد. دلیل اصلی سقوط این سهام آن است که سهام این سازنده خودروهای هوشمند به شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ اضافه نشد. اگرچه نگرانی‌های سرمایه‌گذاران بورس آمریکا بیشتر تحت تاثیر سقوط سهام‌های حوزه فناوری بوده اما به نظر می‌رسد مسائل سیاسی و به ویژه روابط ایالات متحده و چین هم تاثیر بسیار زیادی در تحلیل‌ها داشته باشد.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: