۴۵۸۸
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید : ۳۳۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از مشکلات جسمی و روانی و از جمله کم تحرکی، وسواس، افسردگی و... به‌عنوان بخشی از آسیب‌ها و عواقب بلندمدت جدی ناشی از شیوع کرونا ویروس در کشور و استان نام برد.

به گزارش فراتیتر، نوید دانایی ضمن دعوت از عموم مردم برای مقابله با شیوع کروناویروس از عموم شهروندان خواست: علاوه بر مقابله با این ویروس عالمگیر، برای مقابله با اثرات و آسیب‌های بلندمدت ناشی از کووید19 نیز برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به طولانی‌شدن روند شیوع این بیماری همه‌گیر خاطرنشان کرد: کم تحرکی و مشکلات جسمانی ناشی از آن از آسیب‌های جدی این بیماری بلندمدت است و باید با ورزش و تحرک با آن مقابله کرد.

این پزشک فوق‌تخصص ادامه داد: اهمیت ورزش در ارتباط با رفع مشکلات روحی و جسمانی بسیار تاثیرگذار است و دستگاه های اجرایی مربوط در قالب‌های مختلف برای تشویق مردم به ورزش اقدام کنند.

دبیر کارگروه مقابله با کروناویروس استان، بر ضرورت توجه به ورزش در منزل تاکید و تصریح کرد: افرادی که در قرنطینه خانگی هستند نباید از ورزش در منزل غفلت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان همچنین اظهار کرد: افسردگی و وسواس از دیگر آسیب‌های جدی شیوع کرونا ویروس است که با برنامه‌ریزی اصولی باید این موضوع را مدیریت و برای رفع این چالش اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به توجه عموم مردم به پروتکل‌های بهداشتی در ایام محروم و در رویدادهای مهمی همچون برپایی آزمون‌های سراسری و کنکور گفت: از تلاش‌ دستگاه‌های اجرایی و استانداری سمنان که در برگزاری قانون‌مند و با رعایت دستورالعمل بهداشتی کنکور سراسری و عزاداری حسینی در استان اقدام کردند، نهایت قدردانی را دارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از اتصال زندان سمنان به سامانه سیب خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه اتصال زندان جدید سمنان به سامانه سیب برای مقابله با کرونا ویروس انجام شد .

دکتر دانایی مراقبت از سلامت زندانیان را مهم خواند و گفت: در همین راستا روزانه در قالب‌های مختلف اطلاعات سلامت زندانیان اخذ می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: