۴۶۰۷
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱۳۷۶

به گزارش فراتیتر،مدتی پیش تفنگداران ویژه دریایی که به آن‌ها مارین هم گفته می‌شود در کنار سایر سربازان و پرسنل نظامی ایالات متحده به خاورمیانه اعزام شدند تا به دستور پنتاگون وظیفه حفاظت از مواضع آمریکا در این منطقه را برعهده داشته باشند. پس از ترور سردار قاسم سلیمانی و شلیک ۱۵ موشک بالستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد و اربیل، آمریکایی‌ها از اهمیت هرچه بیشتر حضور نیروهای نظامی‌شان در خاورمیانه و به ویژه عراق آگاه هستند.

اگرچه آمریکایی ادعا کرده بودند در این حملات موشکی هیچ سرباز آمریکایی زخمی یا کشته نشده اما مقامات نظامی ایران و گزارش‌های غیررسمی از کشته‌شدن و جراحت ده‌ها نیروی نظامی آمریکا سخن گفته بودند. پس از آن بود که ارتش ایالات متحده آمریکا ۹۰۰۰ نیروی تازه‌نفس به خاورمیانه اعزام کرد. نیروهایی که به نظر می‌رسید به این زودی‌ها به خانه بازنمی‌گردند. با این حال شاید جالب باشد بدانید که پنتاگون همیشه به نیروهای نظامی حاضر در خاورمیانه که در موقعیت‌های دشوار، خطرناک و جنگی قرار دارند، پرداخت‌های بیشتری دارد. در ادامه می‌توانید حقوق و مزایای سربازان آمریکایی در عراق را بررسی کنید.

هزینه‌های دریافتی به دلیل احتمال حملات ناگهانی

بخشی از درآمد نیروهای نظامی آمریکا از حضور در عراق از حق حضور در مناطق با خطر قریب الوقوع تامین می‌شود. نیروهایی که در مناطق با خطر احتمال حملات ناگهانی مستقر می شوند روزانه ۷٫۵۰ دلار یا به عبارت دیگر ماهیانه ۲۲۵ دلار علاوه بر حقوق و مزایای معمولی‌شان دریافت می‌کنند. با این حال این دریافتی نباید بیشتر از ۲۲۵ دلار در ماه باشد چون نیروهای نظامی نمی توانند دو حقوق جداگانه را به طور همزمان دریافت کنند. چتربازان واحد هوایی ۸۲ ایالات متحده در حال حاضر در کویت مستقر شده‌اند و به عنوان نیروهای پشتیبانی فعالیت می‌کنند. به عبارت دیگر، آن‌ها در صورت لزوم وارد عمل می‌شوند. اگرچه کویت کشوری نیست که خطر حمله ناگهانی به آن مطرح باشد اما ممکن ایست شرایطی پیش بیاید که نیروهای آمریکایی با حملات گروه‌های تروریستی در کویت مواجه شوند. در چنین شرایطی آن‌ها هم هزینه دریافتی به دلیل احتمال حملات ناگهانی را دریافت می‌کنند.

شاید جالب باشد بدانید که بیشتر از ۱۰۰ تفنگدار ویژه دریایی آمریکا از بخش مرکزی «نیروهای هوایی-زمینی واکنش سریع به بحران» هم در محدوده سفارت ایالات متحده در بغداد حضور دارند تا در صورت مواجه با معترضان از سفارتخانه آمریکا حفاظت کنند. کشور عراق به عنوان مکانی شناخته می‌شود که نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور می‌توانند هر دو نوع حقوق اصلی را داشته باشند با این حال اگر تنها برای یک روز با حملات ناگهانی مواجه شوند این فرصت را دارند تا همه دریافتی یک ماهه را دریافت کنند. بنابراین اگر حملات ناگهانی انجام نشود تنها روزانه ۷٫۵ دلار بیشتر از حقوق اصلی دریافت می‌کنند.

اضافه حقوق به دلیل دوری از خانه و خانواده

اگر نیروی انسانی ارتش ایالات متحده آمریکا به شکل ناخواسته یا به عبارت دیگر اجباری از خانواده خود دور شود، ماهانه ۲۵۰ دلار اضافه‌تر هم به دلیل دوری یا جدایی از خانواده دریافت می‌کند. اما این حقوق قابل قبول شرایط ویژه‌ای هم دارد. سرباز باید حداقل ۳۰ روز از خانواده‌اش به دور باشد تا این مبلغ اضافه را دریافت کند. با این حال ارتش آمریکا زمان و تاریخ نیروهایی که از خانواده‌شان دور باشند را کاملا مصاحبه می‌کند اما واضح است که یک سرباز آمریکایی برای دریافت این پول باید حداقل ۳۰ روز از خانه‌اش دور باشد. با عبور دوران غیبت سرباز از خانه‌اش از ۳۰ روز، اضافه حقوق او محاسبه شده و پرداخت می‌شود.

پاداش بیشتر به دلیل سختی کار و محل خدمت

پاداش‌های مرتبط با سختی کار و محل خدمت یا اعزام هم یکی دیگر از هزینه‌هایی است که ارتش آمریکا به پرسنل نظامی خود می‌پردازد. از آن‌جایی که نیروهای اعزام‌شده به خاورمیانه در مناطقی حضور پیدا می‌کنند که کیفیت زندگی به شکل قابل توجهی پایین‌تر از وضعیت پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در داخل کشور است، آن‌ها پاداش بیشتری دریافت می‌کنند. در مواردی که این محل خدمت در نقاط خطرناک باشد، ممکن است این پاداش تا ۱۰۰ دلار در ماه افزایش پیدا کند. با این حال این پاداش‌ها براساس مکان خدمت بوده و ممکن است کمتر هم باشد.

دریافتی به دلیل دوران طولانی ماموریت

اگر سربازان ویژه دریایی ارتش آمریکا که در جریان پشتیبانی‌های عملیاتی حضور دارند بیشتر از ۲۲۰ روز در وضعیت عملیات یا در پایگاه‌های نظامی باشند، پاداش بسیار قابل توجهی دریافت می‌کنند. این پاداش بسیار زیاد روزانه ۱۶٫۵ دلار و ماهانه ۴۹۵ دلار تعیین شده و شرایط دریافت آن بسیار ویژه است.

معافیت مالیاتی

نیروههای نظامی ارتش آمریکا در طول هر دوره از خدمت‌شان در مناطق جنگی حقوق خود را به‌صورت ناخالص و بدون کسر مالیات دریافت می‌کنند. با این حال ارتش آمریکا در کنار همه پاداش‌هایی که در نظر گرفته از معافیت مالیاتی هم استفاده می‌کند تا سربازان ارتش ایالات متحده درآمد بیشتری داشته باشند. برای شامل‌شدن معافیت مالیاتی سه دسته‌بندی کلی وجود دارد:

• منطقه‌ای که براساس یک فرمان اجرایی به یک منطقه جنگی تبدیل شده بود. کشورهایی مانند افغانستان و عراق در گروه این مناطق قرار می‌گیرند. کشور کویت هم در سال ۱۹۹۱ و در دوران جنگ اول خلیج فارس یک منطقه جنگی و عملیاتی معرفی شده بود.

• منطقه خطرناک با احتمال درگیری هم شامل معافیت مالیاتی می‌شود. صحرای سینا یکی از مناطقی است که شامل این گروه می‌شود. به عبارت دیگر، صحرا سینا یکی از مناطقی است که ارتش آمریکا به عنوان نیروهای چند ملیتی و ماموریت‌های گشت، دیده‌بانی و مراقبت در آن حضور دارد.

• سربازانی که در مناطق با پشتیبانی مستقیم حضور دارند هم معاف از مالیات هستند. این مناطق شباهت زیادی با منطقه خطرناک با احتمال درگیری دارند.

بنابراین اگر سربازی در منطقه خطرناک با احتمال درگیری حضور داشته باشد حتما از مالیات معاف می‌شود اما برای سربازانی که در منطقه پشتیبانی مستقیم حضور دارند، معافیت مالیاتی تنها در شرایطی اتخاذ می‌شود که آن‌ها پاداش‌های مرتبط با حملات ناگهانی را هم دریافت کنند.

حق ماموریت

همه افراد استخدام‌شده در ارتش ایالات متحده آمریکا با توجه به شرایطی که دارند، حق ماموریت یا کار ویژه دریافت می‌کنند. این حق ماموریت از نخستین ثانیه آغاز یک ماموریت محاسبه می‌شود و همه جزییات ماموریت را در بر می‌گیرد. سربازان آمریکایی اگر از ماموریت یا مسئولیت ویژه‌ای که برعهده گرفته‌اند هم دور شده و راهی ماموریت دیگری شوند، هم‌چنان می‌توانند حق ماموریت قبلی را دریافت کنند. تا زمانی که نام آن‌ها در یک ماموریت ثبت شده باشد، ارتش آمریکا موظف است حق ماموریت را پرداخت کند.

اضافه حقوق به دلیل حضور در ماموریت‌های خطرناک

اعضای ارتش آمریکا نه تنها به دلیل حضور در مناطق خطرناک دریافتی بیشتری دارند بلکه با ایفای نقش در ماموریت‌های دردسرزا هم می‌توانند حقوق بیشتری دریافت کنند. ماموریت‌های خطرناک از نگاه ارتش آمریکا می‌تواند ماهانه ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار حقوق بیشتر به همراه داشته باشد. ماموریت‌هایی مانند پرش با چتر، مدیریت مواد منفجره یا خدمت روی عرشه پرواز از مهم‌ترین وظایفی هستند که شامل این اضافه حقوق می‌شوند. با این حال پرش با چتر همیشه اضافه حقوق بیشتری به همراه دارد چون چتربازان به دلیل وضعیتی که دارند بیشتر از سایر سربازان در معرض خطر قرار می‌گیرند. سربازان عادی چترباز ارتش آمریکا به منظور حفظ آمادگی و فرم خود پر پرش با چتر باید حداقل هر سه ماه یک بار برای پرش با چتر اعزام شوند. با این حال این اعزام برای فرماندگان بخش ضروری نیست.

شاید جالب باشد بدانید که نیروهای چترباز به دلیل اینکه معمولا در شرایط جنگی قرار نمی‌گیرند حتی با پرش‌های تمرینی هم می‌توانند اضافه حقوق حضور در ماموریت‌های خطرناک را دریافت کنند اما برای سربازانی که مدیریت مواد منفجره را برعهده دارند و یا روی عرشه پرواز خدمت می‌کنند، این اضافه حقوق مستلزم حضور در شرایط جنگی است.

https://www.businessinsider.com/extra-pay-troops-sent-to-middle-east-could-get-2020-1#hazardous-duty-incentive-pay-7

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: