۴۶۴۵
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۴۳۴
بهای معاملات نفت تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به دورنمای تقاضا در بحبوحه ادامه شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش ذخایر نفت آمریکا، برای دومین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش فراتیتر، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در معاملات روز جمعه روند متفاوتی پیدا کردند. در حالی که شاخص نفت آمریکا چند پنی افزایش داشت اما شاخص قیمت بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار شرکت OANDA در این باره گفت: مشکلات تقاضا به بازار بازگشته و ذخایر افزایش پیدا کرده و ارزش دلار قوی تر شده است.

آمار روز پنج شنبه نشان داد که شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرده که نشان دهنده توقف بهبود بازار کار در تابستان بوده است و به نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد و تقاضا برای انرژی دامن زد.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش ذخایر داخلی نفت برای نخستین بار در هفت هفته گذشته را گزارش کرد. دلار هم برای کل هفته رشد هفتگی به ثبت رساند و شاخص دلار آمریکا معاملات جمعه را با ۰.۷ درصد کاهش هفتگی به پایان برد.

در چنین شرایطی، بازار نفت نخستین کاهش هفتگی متوالی خود از زمان ریزش قیمتها در آوریل را که زمینه را برای منفی شدن شاخص قیمت نفت آمریکا فراهم کرده بود، تجربه کرد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر سه سنت یا ۰.۰۸ درصد افزایش پیدا کرد و در ۳۷ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته ۶.۱ درصد کاهش ثبت کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۳۹ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۶.۶ درصد کاهش داشت.

به گفته رابی فریزر، تحلیلگر ارشد کالا در شرکت اشنایدر الکتریک، قیمت نفت و فرآورده های نفتی تحت تاثیر شرایط سلامت و اتمسفر اقتصاد جهانی مانده است. وضعیتی که طی ماه های گذشته سیگنال های احیای قوی را نشان داده بود اما خوش بینی در آن به محک گذاشته شد و ریسک های نزولی تشدید شدند.

بهای معاملات نفت روز پنج شنبه هم در واکنش به آمار رسمی که افزایش ذخایر نفت آمریکا به میزان دو میلیون بشکه در هفته منتهی به چهارم سپتامبر را نشان داد، کاهش پیدا کرده بود. پایان فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا که از روز یادبود تا روز کارگر است، نگرانی ها نسبت به تقاضای داخلی کوتاه مدت را تشدید کرد و ابهامات نسبت به دورنمای تقاضای جهانی با توجه به رشد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد.

بهای معاملات بنزین برای تحویل در اکتبر در بازار آمریکا روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۹ دلار در هر گالن رسید و برای کل هفته حدود هفت درصد کاهش نشان داد.

قیمت بالاتر نفت در بحبوجه تقاضای ضعیف برای فرآورده های نفتی در تابستان امسال، حاشیه سود پالایش را از بین برده و به فعالیت پالایشگاهی آمریکا در پایین تر از ظرفیت عادی منجر شده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته یک حلقه کاهش داشت و به ۱۸۰ حلقه رسید.

بهای معاملات گاز طبیعی برای تحویل در اکتبر در بازار نایمکس ۲.۳ درصد سقوط کرد و به ۲.۲۶ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش رسید و برای کل هفته ۱۲.۳ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۱۹ بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: