۴۶۴۷
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۴۰۶
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی ارشد دولت آمریکا گفت با این ارزیابی دونالد ترامپ که آمریکا دوره سخت همه‌گیری کرونا را پشت سر گذارده، مخالف است و آمار مربوط به کرونا در این کشور را نگران‌کننده توصیف کرد.

به گزارش فراتیتر و به نقل از رویترز، فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت، آمریکا در حال آغاز فصل آنفلوآنزا با شروع پایه حدود ۴۰ هزار مورد جدید کووید ۱۹ در روز است و متوسط مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز روزانه به هزار مورد می‌رسد.

ترامپ، که اعتراف کرده شدت ویروس را از زمان پدیدار شدن آن در اوایل سال انتخابات ریاست جمهوری دست کم گرفته بود، روز پنج‌شنبه گفت که معتقد است آمریکا این بحران را پشت سر گذاشته است.

فائوچی در شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" گفت: بایستی با این موضوع مخالفت کنم، چرا که اگر نگاهی به آنچه اشاره کردید- یعنی آمار- بیاندازیم... آن‌ها نگران‌کننده هستند.

وی گفت: اگر شما در حال صحبت درباره بازگشت به درجه‌ای از عادی بودن هستید که شبیه به آنچه قبل از کووید بودیم، باشد، این موضوع در ۲۰۲۱ و شاید حتی آخر سال ۲۰۲۱ محقق خواهد شد.

فائوچی گفت، امیدوار است کشور شاهد افزایش مبتلایان بعد از آخر هفته روز کارگر نباشد، چرا که بعد از تعطیلات دیگری در ماه مه، شاهد افزایش مبتلایان بوده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: پایین آوردن نرخ عفونت قبل از فصول پاییز و زمستان مهم است چرا که مردم زمان‌های بیشتری را در خانه خواهند گذراند. شما نمی‌خواهید با شروع پایه بالایی از موارد مبتلایان، وارد این فصول شوید.

فائوچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تجمعات انتخاباتی در فضای باز که ترامپ قبل از رقابت ۳ نوامبر علیه جو بایدن برگزار می‌کند، گفت: آن‌ها کاملاً خطرناک هستند.

وی گفت: صرف اینکه شما در فضای باز هستید، به معنای تحت حفاظت بودن شما نیست؛ به‌خصوص اگر در جمعیتی حضور دارید و ماسک نپوشیده‌اید.

فائوچی، که با اظهارات ترامپ درباره ویروس کرونا مخالفت کرده، این موضوع که دولت در حال فشار وارد کردن برای ساکت کردن اوست، را رد کرد.

وی در این باره گفت: هرکس که سعی دارد به من بگوید در عموم چه بگویم، اگر کوچک‌ترین شناختی از من داشته باشد، می‌داند که این یک دستور احمقانه است. هیچ‌کس هرگز در راستای اینکه من چیزی را علنی بگویم، به من فشار نخواهد آورد یا مانعم نخواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: