۴۶۵۹
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۵۲۲
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه مطرح کرد:
مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: ترامپ از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به عنوان یک برگ برنده انتخاباتی استفاده خواهد کرد اما این مسئله به انتخابات امریکا ختم نمی‌شود و کشورهایی که به این توطئه ورود کرده‌اند، باید در آینده پاسخ گوی تبعات این رفتار باشند.

به گزارش فراتیتر، در ماه‌های اخیر شاهد روند عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی بوده‌ایم که امارات آغازکنندۀ آن است. روز گذشته نیز بحرین اعلام کرد روابط خود با رژیم صهیونیستی را به حالت عادی درآورده است. در این میان امریکا به عنوان ضلع سوم مثلث این عادی‌سازی نقش ایفا می‌کند و توافق بحرین و رژیم صهیونیستی همانند توافق امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید امضا خواهد شد. خبرنگار فراتیتر در این خصوص با رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفتگویی داشته است.

فراتیتر: ارزیابی شما از ایفای نقش امریکا در میان توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟
مهمان‌پرست: هر چه به ریاست جمهوری امریکا نزدیک‌تر می‌شویم، رقابت بین ترامپ و بایدن به عنوان کاندیدای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات شدیدتر می‌شود و هر دو رقیب در تلاش هستند تا با رو کردن برگ‌های برنده به موفقیت دست یابند. آنچه ترامپ و حامیانش به دنبال آن هستند، عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی منطقه است تا از این طریق لابی صهیونیست‌ها و جامعه یهودی داخل امریکا را برای انتخابات به سوی خود جلب کنند.

فراتیتر: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خاورمیانه را به چه سمتی خواهد برد؟
مهمان‌پرست: ورود کشور‌های عربی در این توطئه تبعاتی را برای منطقه خواهد داشت. رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است که با جنگ علیه مردم فلسطین و کشتار آن‌ها تبعات این ناامنی را به دیگر کشور‌ها نیز سرایت خواهد داد. برای ریشه‌کنی ناامنی و بحران در منطقه باید مردم فلسطین به سرزمین خود بازگردند و به انتخاب خودشان دولت انتخاب کنند. کشور‌های عربی که به آرمان فلسطین پشت کرده‌اند و با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر جنایات این رژیم سرپوش می‌گذارند، باید پاسخ گوی تبعات این مسئله در منطقه باشند. همان‌گونه که داعش در کشور‌های منطقه ناامنی ایجاد کرد، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نیز تبعات سنگینی در جهت ناامن سازی منطقه خواهد داشت.

فراتیتر: چرا مقامات ایالات‌متحده این کشور را مرکز امضای توافق‌های عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی کرده‌اند؟
مهمان‌پرست: طبیعتاً آمریکایی‌ها از طریق کشور‌هایی که مطیع نظرات آن‌ها هستند، در خاورمیانه حضور داشته‌اند و با رویه‌ای که در حال حاضر دنبال می‌کنند، توطئه‌ای خطرناک‌تر در حال وقوع است. این توطئه مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی حضور آن در منطقه است. ترامپ به عنوان یک برگ برنده انتخاباتی از این موضوع استفاده می‌کند، اما این مسئله به انتخابات ختم نخواهد شد و کشور‌هایی که به این توطئه ورود کرده‌اند، باید در آینده پاسخ گوی تبعات این رفتار باشند.
 
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگ برنده ترامپ در انتخابات
فراتیتر: ارزیابی شما نسبت به مواضع ترکیه در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟
مهمان‌پرست: موضع کشور ترکیه متفاوت با کشور‌های عربی منطقه است و این کشور به واسطه عضویت در ناتو با رژیم صهیونیستی در ارتباط است. همچنین با امریکا نیز در سیاست‌های مختلف همراه بوده است. آنچه اهمیت دارد، همراهی کشور‌های عربی در مسیر توطئه طراحی شده توسط آمریکایی‌ها و صهیونیسم‌ها است که این کشور‌ها تا چه اندازه شریک این توطئه خواهند شد. قضاوت مردم منطقه و افکار عمومی نسبت به عملکرد دولت‌ها در آینده مشخص خواهد شد.

فراتیتر: در گذشته هم کشور‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی روابط داشتند. عیان کردن این روابط چه پیامی را برای منطقه خواهد داشت؟
مهمان‌پرست: کشور‌های عربی از قبل هم در پشت‌صحنه ارتباطات زیادی با رژیم صهیونیستی داشتند و به عنوان عامل امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عمل کرده‌اند. این اتفاق باعث ریختن قبح مسئله گردیده و با عنوان عادی‌سازی روابط فضای جدیدی ایجاد شده که به لحاظ امنیتی می‌تواند برای منطقه بسیار خطرناک باشد. کشور‌های عربی با این اقدام پای رژیم تجاوزگر و نامشروع را هر چه بیشتر به منطقه باز خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: