۴۶۷۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۳۲۴
فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی «احمد بهرامی» جایزه بهترین فیلم در بخش افق‌های نو و «روح الله زمانی» بازیگر فیلم «خورشید» جایزه مارچلو ماستریونی برای بهترین بازیگر جوان پدیده هفتاد وهفتمین جشنواره ونیز را از آن خود کردند.

به گزارش فراتیتر، هفتاد وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شامگاه شنبه با اعطای جایزه شیر طلایی به فیلم ناکجاآباد به کار خود پایان داد. 

فیلم ناکجاآباد که اقتباسی از کتاب غیرداستانی «ناکجاآباد؛ زنده ماندن در آمریکای قرن بیست و یکم» نوشته جسیکا برودر است، داستان زنی را روایت می‌کند که پس از ورشکستگی، همچون یک خانه‌به‌دوش مدرن سوار بر ماشینش به دل جاده می‌زند. این فیلم پس از فیلم‌های ترانه‌هایی که برادرم به من آموخت و سوارکار، سومین ساخته بلند کلوئی ژائو است.

نمایندگان ایرانی نیز در شب اختتامیه جشنواره امسال ونیز خوش درخشیدند؛ فیلم دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی جایزه بهترین فیلم در بخش افق‌های نو و روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید جایزه مارچلو ماستریونی برای بهترین بازیگر جوان پدیده را در هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز کسب کردند.

جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردان این دوره از جوایز ونیز به کیوشی کوروساوا (Kiyoshi Kurosawa) برای فیلم زن یک جاسوس، جایزه بهترین بازیگر زن به ونسا کربی (Vanessa Kirby)، جایزه بهترین بازیگر مرد به پیرفرانچسکو فاوینو (Pierfrancesco Favino)، بهترین فیلمنامه به فیلم پیرو (The Disciple) و جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم نظم تازه ساخته میشل فرانکو اعطا شد.

جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان و یکی از سه جشنواره مهم فیلم در اروپا، اواخر تابستان هر سال میزبان سینمادوستان است.

هفتادوهفتمین دوره این جشنواره، با وجود شیوع کرونا، از ۲ تا ۱۲ سپتامبر امسال (۱۲ تا ۲۲ شهریور) به صورت فیزیکی برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: