۴۶۷۳
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۳۶۷
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر چرخشی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره توزیع رایگان ماسک برای دانش آموزانی که تمایل دارند به شکل حضوری در مدارس باشند، گفت: طی همین چند روزی که مدارس باز بودند، ماسک میان دانش‌آموزان توزیع شده است، اما عمده سرانه‌‌ای که برای مدارس ابلاغ شده برای مواد ضدعفونی کننده و شوینده است.

به گزارش فراتیتر، «مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت بهداشتی مدارس گفت: اعتباراتی برای سرانه بهداشتی به مدارس ابلاغ کردیم و اخیرا نیز مبلغ جدیدی دوباره ابلاغ شده که برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده بوده است. همچنین در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و این سرانه ترمیم خواهد شد، ولی حفظ سلامت دانش‌آموزان کاری مشترک بین خانواده‌ها و ما به عنوان آموزش و پرورش است که همه با هم باید به آن کمک کنیم.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: پروتکل‌های بهداشتی از خانه شروع می‌شود و در مسیر باید با دقت رعایت شود، سپس در حین ورود به مدرسه ادامه یابد. همچنین در زمان ورود و خروج به مدرسه هیچ تجمعی نباید باشد و کلاس‌هایی که در مدرسه تشکیل می‌شود باید طی ۳۵ دقیقه و به شکل شناور باشند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش خانواده در آموزش امسال توضیح داد: تمام این موارد باید در یک همکاری فی مابین بین خانواده‌ها و مدارس باشد. ما در اواخر سال گذشته با شیوع کرونا ویروس با توجه به همکاری‌هایی که خانواده‌ها با ما داشتند، تجربه خوبی کسب کردیم. والدین در آموزش فرزندان مشارکت زیادی کردند و امسال نیز از آنها می‌خواهیم در این زمینه حتما کمک و نقش آفرینی کنند.

حمیدی اضافه کرد: وضعیت امسال مدارس و آموزش مثل سال‌‌های گذشته نیست، در حال حاضر شرایط بسیار  متغیر است، بر همین اساس  ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و محله‌ای، استانداران، شهرداران و به ویژه خانواده‌ها باید کمک کنند تا در یک کار مشترک آموزش را پیش ببریم. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره توزیع رایگان ماسک برای دانش آموزانی که تمایل دارند به شکل حضوری در مدارس باشند، گفت: طی همین چند روزی که مدارس باز بودند ماسک میان دانش‌آموزان توزیع شده است اما عمده سرانه‌‌ای که برای مدارس ابلاغ شده برای مواد ضدعفونی کننده و شوینده است.

وی ادامه داد: وزارت صمت باید ماسک‌هایی ویژه کودکان تولید کند و در این زمینه گفتگوهایی شده است که این ماسک‌ها غیر از این که ارزان هستند باید اندازه صورت کودکان نیز باشند. این مسئله در کمیسیون بهداشت مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ما در این زمینه تلاش‌مان را می کنیم تا کار به نتیجه برسد.

حمیدی در واکنش به گلایه برخی از معلمان در خصوص ازدحام و تراکم جمعیت در روزهای نخست بازگشایی مدارس گفت: روزهای اول بازگشایی مدارس شاید مشکلاتی به لحاظ جمعیتی وجود داشت که باید ابتدا گروه بندی‌ها انجام می‌شد. من در روز اول بازگشایی از ۶ مدرسه در مناطق مختلف بازدید کردم و ازدحام جمعیت به آن گونه نبوده است. آموزش و پرورش تلاش کرده، گروه بندی‌هایی را برای مدارس لحاظ کند؛ برخی مدارس این گروه بندی‌ها را به صورت زوج و فرد و برخی مدارس دیگر به شکل سه گروه اعمال کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: گروه‌ بندی‌ها به اقتضای وضعیت مدارس است و تراکم‌ها به آن صورت هم که می‌گویند وجود ندارد و حتی کلاس‌ها به شکل پله‌ای از نظر زمانی برگزار می‌‌شود. همچنین در زنگ تفریح‌ها، دانش‌آموزان با همدیگر برخورد ندارند. اما اگر باز هم مدرسه‌ای غیر از این شرایط را داشت باید والدین به ما اعلام کنند تا بازرسان ما به آنجا مراجعه و نظارت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص استریل شدن سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس گفت: بنا شد سازمان نوسازی مدارس کشور در تابستان به همه این موارد رسیدگی کند و حدود ۵۰ میلیارد هم برای آن هزینه شده است. در جاهایی که مشکل وجود داشته، بررسی‌ها انجام شده است، البته ممکن است هنوز هم جاهایی پیدا شود که مشکل دارند ولی در دست بررسی پیگیری است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: