۴۶۷۵
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۳۵۱
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

سرمربی سابق تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران گفت: در این یکسال تجربه زیادی در آکادمی رین‌اف‌سی آمریکا کسب کردم و در صورت فراهم بودن شرایط به‌دنبال بازگشت به ایران و سرمربیگری تیم ملی فوتبال زنان هستم.

به گزارش فراتیتر، «کتایون خسرویار» اظهار داشت: دختران فوتبالیست تلاش خود را برای لژیونر شدن کردند و علاقه داشتم تا نه تنها ملی‌پوشان بلکه فوتبالیست‌های دیگر در تیم‌های مطرح خارجی بازی کنند. دختران ایرانی استعداد زیادی دارند و حضور آنان در تیم‌های خارجی به نفع تیم ملی و حتی لیگ برتر است.

وی افزود: اگر بازیکنان تجربه بازی در تیم‌های خارجی را کسب کنند و با همان دانش به ایران بازگردند، می‌توانند این تجربیات را در اختیار بازیکنان دیگر قرار دهند و به پیشرفت برسند. همچنین در حین بازی در ایران تفاوت سطح بازی‌ها را با کشورهای همسایه مقایسه کنند و برای آنکه بهتر از بازیکنان خارجی شوند، تلاش کنند. خوشحالم که مسیر لژیونر شدن دختران باز شده اما دیر است. در هر صورت شروع این ماجرا و ادامه‌دار بودن آن مایه امیدواری است.  

سرمربی سابق تیم فوتبال دختران با اشاره به اینکه برای لژیونر شدن دختران باید کمیته‌ای تشکیل شود، گفت: این کمیته باید فیلم‌های بازی بازیکنان را تهیه کند. جدای از آن نه تنها مدیر برنامه‌ها بلکه خود بازیکنان باید یاد بیگرند تا فیلم‌های بازی خود را ذخیره و در خارج از ایران پخش کنند. این کار برای مدیر برنامه‌ها تجارت شده و اگر برای فوتبال زنان وقت بگذارند به نفع آنان است. همه بازیکنان مدیر برنامه مرد دارند و آنان با باشگاه‌های بیرون ارتباط می‌گیرند اما باید برای لژیونر شدن دختران خیلی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۹ روند لژیونر شدن دختران شروع شد، عنوان کرد: باشگاه‌های خارجی به دنبال جذب ملی‌پوشان هستند حتی تیم‌های آمریکایی، ایتالیایی، آلمانی و ترکیه‌ای به دنبال جذب چند بازیکن ایرانی بودند اما مشکل صدور روادید مانع از انجام این کار شد.

خسرویار درباره برگزار نشدن اردوهای تیم ملی در یک سال گذشته، گفت: دختران در یکسال گذشته پیشرفت خوبی داشتند و حیف است که برنامه‌ریزی برای تیم ملی در رده‌های مختلف نداریم. حداقل بازیکنان بدون آنکه در اردوهای تیم ملی باشند، در این یکسال در لیگ برتر بازی کردند و اینگونه آمادگی جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی را حفظ می‌کنند. فدراسیون باید برای تیم ملی اردو برگزار کند.

وی اضافه کرد: اکنون مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد که مانع تحقق برخی از برنامه‌ها می‌شود، اما تا آنجایی که می‌دانم فیفا بودجه برگزاری اردو را در رده‌های سنی مختلف به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است و باید این بودجه صرف برگزاری اردوها شود. امیدوارم فدراسیون برنامه‌ریزی لازم را برای رشد تیم ملی انجام دهد.

سرمربی سابق تیم زیر ۱۹ سال با اشاره به اینکه تجربه سرمربیگری در آکادمی فوتبال رین ‌اف سی ‌آمریکا خوب بود، خاطر نشان کرد: سطح آکادمی‌های فوتبال آمریکا با ایران بسیار متفاوت است. حتی اگر بازیکنان به اردویی دعوت نشوند خود تمرین می‌کنند. برنامه سختی دارند تا بتوانند بورسیه دانشگاه را بگیرند. حتی در تیم ملی کیفیت بازی‌ها و سطح بازیکنان خیلی بالاست.

وی افزود: در این یکسال چند بازیکن تیمم به تیم جوانان آمریکا دعوت شدند و صد درصد از بازیکنانم بورسیه دانشگاه را کسب کردند. تیم فوق العاده‌ای داشتم و در رنکنیگ جهانی در رده سوم بودند اما به خاطر کرونا هنوز بازی آنان تمام نشده است. بازیکنانم همه چیز را درباره تیم ملی فوتبال زنان ایران می‌دانند و تا جایی که توانستم ارتباط نزدیکی میان ملی‌پوشان ایرانی با بازیکنان آمریکایی ایجاد کردم تا از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

خسرویار یادآور شد: در این مدت به خاطر کرونا به شهر دیگری رفتم تا با خواهرم در هیوستون زندگی کنم. زیرا هیچ برنامه‌ای نبود و اکنون بدنبال کسب مدرک فوق لیسانس دوم در رشته‌ای به غیر از فوتبال هستم. فعالیت‌های فوتبالی به زودی آغاز می‌شود و چند روز گذشته با آکادمی هیوستون تمرین داشتم اما باید شرایطم را برای بازگشت به ایران هم ارزیابی کنم. به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. باید ببینم که دانشگاه اجازه تحصیل از راه دور را می‌دهد یا خیر. دلم برای ایران تنگ شده است و امیدوارم به کشورم بازگردم تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: