۴۶۷۶
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۴۰۷
عضو اتاق بازرگانی گفت: به نظر می‌رسد که روند افزایش قیمت طلا پایدار نباشد و نرخ‌ها در یک هفته آینده کاهشی خواهند بود. امیدواریم در ۱۰ روز آینده ثبات نسبی به بازار برگردد.
به گزارش فراتیتر، افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های گذشته به مرز تاریخی خود رسید و در این میان بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار بالا رفتن دوباره قیمت طلا هستند. مهدی بستانچی عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار فراتیتر ضمن اشاره به عوامل افزایش قیمت این روز‌ها گفت: اخبار مرتبط با بورس و خروج بخشی از سرمایه‌ها در هفته‌های گذشته، عامل برابری نرخ ارز و به طبع آن نرخ طلا و سکه شده است.
بستانچی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این روند پایدار نباشد و نرخ‌ها در یک هفته آینده کاهشی خواهند بود. امیدواریم در ۱۰ روز آینده ثبات نسبی به بازار برگردد.
 
پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته
وی افزود: به واسطه تحریم‌ها اصلاح کلی ساختار اقتصادی کار ساده‌ای نیست. کنترل نرخ تورم از طریق کنترل پایه پولی چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت اثر خوبی بر روند افزایشی خواهد داشت. ما با مقصر دانستن دولت در اتفاقات اخیر نمی‌توانیم به نتیجه درستی برسیم. لازمه حل این مسائل اصلاح کلی ساختار اقتصادی است. اگرچه ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تصمیمات نادرستی از سوی دولت اتخاذ شده باشد، اما وضعیت امروز به واسطه تصمیمات ۶ ماه یا یک سال اخیر نیست. بخشی از تصمیمات به ادوار گذشته باز می‌گردد.
مهدی بستان‌چی مدیرعامل شرکت دمنده در پایان گفت: به خاطر کاهش ارزش جهانی دلار نرخ جهانی طلا افزایش پیدا کرده است و از ابتدای شروع کرونا به خاطر بحران در اقتصاد امریکا شاهد افزاش قیمت جهانی طلا بودیم که احتمالاً این افزایش ادامه داشته باشد. توجه ویژه به پایه پولی می‌تواند بیشتر حباب‌ها را در کشور تعدیل کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: