۴۷۰۱
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید : ۳۸۳
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا که با شرایطی متفاوت راهی قطر شده‌اند، کار سختی برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا دارند.

به گزارش فراتیتر، رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به دلیل شیوع ویروس جهانی کرونا با تعلیق هفت ماهه روبرو شد تا تیم‌های منطقه غرب آسیا تنها پس از دو بازی ابتدایی خود عازم کشور قطر شوند و با تصمیم کمیته اجرایی مسابقات ادامه مسابقات خود را از ۲۴ شهریورماه بطور متمرکز در کشور قطر برگزار کنند.

تیم‌های حاضر در گروه‌های A تا D در حالی خود را برای رقابت آماده می‌کنند که چهار نماینده ایران نتوانستند در دو دیدار ابتدایی خود عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

گروه A:

استقلال تهران با تیم‌های الشرطه عراق، الوحده امارات و الاهلی عربستان همگروه است که انصراف نماینده امارات از ادامه بازی‌ها شرایط را برای تیم‌های حاضر در این گروه کمی متفاوت کرده است. آبی پوشان پایتخت که دو بازی ابتدایی را با تفکرات فرهاد مجیدی انجام دادند حالا باید با مجید نامجو مطلق به کار خود ادامه دهند.

استقلالی‌ها دیدار نخست خود مقابل الشرطه عراق را با تساوی یک - یک پشت سر گذاشتند و بازی دوم را با نتیجه دو بر یک به الاهلی عربستان واگذار کردند تا هم اکنون با یک امتیاز در رده سوم باشند.

آبی‌های پایتخت قرار بود نخستین بازی خود را مقابل الوحده در دوحه برگزار کنند اما نماینده امارات انصراف داد تا شاگردان نامجومطلق نخستین بازی خود را ۳۰ شهریور مقابل الشرطه عراق برگزار کنند. این تیم دومین بازی خود را در مرحله گروهی نیز دوم مهرماه مقابل الاهلی عربستان انجام می‌دهد.

جدول گروه A در پایان هفته دوم به شرح زیر است:

گروه A تعداد بازی برد مساوی باخت امتیاز
الاهلی عربستان ۲ ۱ ۱ صفر ۴
الوحده امارات ۲ ۱ ۱ صفر ۴
استقلال تهران ۲ صفر ۱ ۱ ۱
الشرطه عراق ۲ صفر ۱ ۱ ۱

گروه B:

تیم فوتبال شهرخودرو مشهد در گروه دوم این رقابت‌ها بدترین نتایج را در بین نمایندگان فوتبال ایران در دو هفته ابتدایی کسب کرد.

نماینده مشهد با دو شکست مقابل الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان در قعر جدول این رقابت‌ها حضور دارد. تیمی که فصل نوزدهم لیگ برتر را با یحیی گل محمدی شروع کرد اما کوچ یکباره او به پرسپولیس باعث شد تا مجتبی سرآسیایی سکان هدایت شهرخودرو را بر عهده بگیرد اما این مربی نیز خیلی زود رفت تا سهراب بختیاری زاده جایگزین او شود.

او نیز در باشگاه خصوصی شهرخودرو دوام نیاورد تا مهدی رحمتی دروازه بان این تیم بطور ناگهانی سرمربی شهرخودرو شود. او در نخستین تجربه مربیگری خود ۲۴ شهریور باید مقابل الاهلی امارات تیمش را رهبری کند. شهرخودرو سپس در ۲۷ شهریور بازی برگشت را مقابل همین تیم برگزار می‌کند. مشهدی‌ها ۳۰ شهریور و دوم مهر نیز به ترتیب با الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان بازی می‌کنند.

جدول گروه B در پایان هفته دوم به شرح زیر است:

گروه B تعداد بازی برد مساوی باخت امتیاز
پاختاکور ازبکستان ۲ ۲ صفر صفر ۶
الهلال عربستان ۲ ۲ صفر صفر ۶
الاهلی امارات ۲ صفر صفر ۲ صفر
شهرخودرو ۲ صفر صفر ۲ صفر

 

گروه C:

قهرمان نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز شرایط چندان خوبی در جدول رده بندی رقابت‌های مرحله گروهی ندارد. پرسپولیس که با یحیی گل محمدی از بازی ابتدایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بازی کرد تنها یک امتیاز از دو دیدار خود کسب کرده است تا کار سختی برای صعود از بین تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات داشته باشد.

این تیم نخستین بازی خود را ۲۵ شهریور مقابل نماینده عربستان برگزار می‌کند و دیدار برگشت خود مقابل این تیم را ۲۸ شهریور انجام می‌دهد.

شاگردان یحیی گل محمدی سپس مقابل الدحیل و الشارجه امارات به ترتیب در تاریخ‌های ۳۱ شهریور و سوم مهرماه بازی می‌کنند.

جدول گروه C در پایان هفته دوم به شرح زیر است:

گروه C تعداد بازی برد مساوی باخت امتیاز
التعاون عربستان ۲ ۲ صفر صفر ۶
الدحیل قطر ۲ ۱ صفر ۱ ۳
پرسپولیس ۲ صفر ۱ ۱ ۱
الشارجه امارات ۲ صفر ۱ ۱ ۱

 

گروه D:

تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز همچون شهرخودرو و استقلال تهران با تغییر سرمربی روبروست. این تیم در دوبازی ابتدایی مرحله گروهی با امیر قلعه‌نویی نتایج کاملاً متفاوتی گرفت. سپاهان نخستین بازی را مقابل العین امارات با نتیجه چهار بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت اما در دومین بازی خود مقابل السد قطر سه گل خورد تا با سه امتیاز در رده سوم جدول جا خوش کنند.

حالا سپاهانی‌ها با هدایت محرم نویدکیا بایستی ۲۵ شهریور با النصر عربستان بازی کنند. آنها بازی برگشت را ۲۸ شهریور مقابل نماینده عربستان انجام می‌دهند. زردپوشان فوتبال ایران سپس ۳۱ شهریور مقابل العین امارات و سوم مهرماه نیز مقابل السد قطر به میدان می‌رود.

جدول گروه D در پایان هفته دوم به شرح زیر است:

گروه D تعداد بازی برد مساوی باخت امتیاز
السد قطر ۲ ۱ ۱ صفر ۴
النصر عربستان ۲ ۱ ۱ صفر ۴
سپاهان ۲ ۱ صفر ۱ ۳
العین امارات ۲ صفر صفر ۲ صفر

 

 

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: