۴۷۱۵
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۲۸۷
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

نایب رئیس کمیسیون شوراها تاکید کرد: تمام جلسات اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان، دولت، مدیرکل سیاسی انتخابات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش فراتیتر، محمدحسن آصفری درباره بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و نهایی شدن این طرح گفت: طرح زمانی نهایی می‌شود که صحن علنی مجلس به این اصلاحات رأی بدهد و شورای نگهبان آن را تصویب کند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: بند به بند این تغییرات را در کمیسیون در جلساتی فشرده مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ان‌شاالله به موقع به صحن علنی برسانیم که در نهایت پس از تصویب، مورد تائید شورای نگهبان واقع شود.

وی درباره ایراداتی که احزاب و فعالان سیاسی به برخی از بندهای این طرح مانند دادن برنامه که ممکن است در تائید و یا رد صلاحیت کاندیداها تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: برخی از بندها اتفاقا برای این است که فرد اصلح امور کشور را به دست بگیرد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ارائه دادن از سوی کاندیدای خواهان حضور در انتخابات، یک واقعیت است و در همه دنیا هم وجود دارد و مختص ایران نیست، اتفاقا اینکه شخصی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، برنامه نداشته باشد برای کشور ایجاد مشکل می‌‌کند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود دادن برنامه در روند تائید و رد صلاحیت افراد تاثیرگذار درست نیست، فرد بایستی برنامه‌های خودش را ارائه دهد اما اینکه برنامه می‌تواند تاثیری در رد یا تائید صلاحیت فرد داشته باشد، به مثابه آن نیست که بگوییم اگر نامزدی برنامه‌اش خوب نبود، تائید صلاحیت نمی‌شود اگر فردی برنامه‌اش خوب بود تائید صلاحیت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در راستای این است که اگر فردی می‌خواهد سکان‌دار کشور و ریاست جمهوری شود؛ فرد توانمند و کارآمدی باشد و در این بند راه‌های تشخیص مدیر و مدبر بودن نامزدها را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به قوانین مربوط به نامزدهای انتخابات در قانون اساسی گفت:  یکی از بندهای رجل سیاسی مدیر و مدبر بودن است که در قانون انتخابات گذشته هم بوده است و ما صرفاً این بندها را تعریف می‌کنیم و این چیز جدیدی نیست که وارد قانون انتخابات شده باشد. ما تقریبا شفاف می‌کنیم تعریف این اصطلاح چیست؛ اگر غیر از این باشد ما چگونه باید تشخیص دهیم یک نفر مدیر و مدبر است؟

آصفری ادامه داد: مطلبی که آقایان از آن ایراد می‌گیرند درباره سن است، سن انتخابات همان سنی است که بوده جایی از قانون اساسی اساسی بیاورید که گفته باشد رئیس‌جمهور نباید فلان سن را داشته باشد همان چیزی در قانون اساسی آمده است ما طبق همان چیزی که در این قانون وجود دارد پیش می‌رویم و خارج از آن کاری انجام نمی‌دهیم!

وی درباره این‌که برخی از افراد عنوان می‌کنند این قانون باعث تضعیف شورای نگهبان می‌شود، اظهار داشت: تمام جلسات کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان حال از حقوق‌دانان و اعضای دیگر، دولت، مدیر کل سیاسی انتخابات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و موارد اصلاحی با حضور این اشخاص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: تمامی موارد با نظر اشخاص مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر جایی احساس شود که شورای نگهبان زیر سوال می‌رود و یا تعضیف می‌شود، نمایندگان این شورا حضور دارند و موارد را می‌گویند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: