۴۷۶۵
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۳۷۳
رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در آیین تغییر نام سالن وزنه‌برداری این فدراسیون به نام رکورددار وزنه‌برداری قدرتی معلولان؛ مرحوم «سیامند رحمان» را پهلوانی الگوبخش توصیف کرد.

به گزارش فراتیتر، «محمدشروین اسبقیان» روز سه‌شنبه در این مراسم که با حضور رییسان کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد، افزود: سیامند در قلب تک تک ایرانیان حضور دارد  و نامش در ذهن این مردم حک شده است.  افتخاری که رحمان برای ایران آفرید کم نظیر بود. او توانست ۲۰ مدال ارزشمند در چندین تورنمنت کسب کند.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان اظهار داشت که بدون شک تکرار موفقیت و رکوردهای سیامند به راحتی امکان پذیر نیست.

سیامند رحمان، وزنه‌بردار سنگین وزن با حضور در تیم ملی پاراوزنه‌برداری افتخارات بسیاری را کسب کرد. از افتخارات او می‌توان به قهرمانی پارالمپیک لندن ۲۰۱۲، پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و کسب پنج مدال طلا و یک نقره جهان اشاره کرد. سیامند در بازی‌های پارا آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ نیز موفق به کسب مدال طلا شد. او نخستین بار در  ۸۷  به اردوی تیم‌ملی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد و در مسابقات پارالمپیک لندن توانست در حرکت نخست وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کند و نشان طلای مسابقات را بدست آورد. وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی سومین حرکت قهرمانی سیامند به شمار می‌رفت تا رکورد جهان که متعلق به خودش بود را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

وی در پارالمپیک ۲۰۱۶ یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب مدال طلا بود. سیامند در حرکت نخست وزنه ۲۷۰ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار و نشان زرین پارالمپیک را اتصاحب کرد. سیامند رکورد جهان را با زدن وزنه سنگین ۳۱۰ کیلوگرمی از آن خود کرد و این حرکت چهارم وزنه بردار ایرانی بود. کسب تمام این قهرمانی‌ها سبب شد تا «سیامند رحمان» در پارالمپیک ۲۰۱۷ به عنوان برترین ورزشکار برگزیده شود.

رحمان قوی‌ترین مرد پاراوزنه‌برداری جهان در ۱۱ اسفند سال گذشته و در آستانه ۳۲ سالگی به دلیل ایست قلبی فٌوت کرد و جامعه ورزش ایران را در شوکی عمیق فرو برد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: