۴۷۶۸
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۳۹۲
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی امسال ۸ فیلم داستانی، کوتاه و مستند ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

به گزارش فراتیتر، فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی که اخیرا در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز حضور داشت در کنار آثاری از کارگردانان مطرح سینمای جهان چون «توماس وینتربرگ»، «فردریک وایزمن»، «مایکل فرانکو»، «ژیا ژانکه» و... در بخش اسطوره های جشنواره فیلم بوسان به روی پرده می‌رود.

فیلم های «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی، «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج زاد، «کشتارگاه» ساخته عباس امینی و «شیطان وجود ندارد» از محمد رسول اُف نیز برای نمایش در بخش پنجره ای به سینمای آسیای جشنواره بوسان انتخاب شده‌اند.


همچنین «هرگز، گاهی، همیشه» به کارگردانی شادی کرم رودی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم های کوتاه آسیایی است و دو مستند «کودکان شب» ساخته بهروز نورانی پور و «هنر زندگی در خطر» ساخته مینا کشاورز محصول مشترک ایران و آلمان در بخش رقابتی آثار مستند این رویداد سینمایی حضور خواهند داشت.

بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان با دو هفته تاخیر نسبت به تاریخ اصلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و در مقیاسی کوچکتر از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ اکتبر (۳۰ مهر تا ۹ آبان) برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: