۴۷۸۸
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید : ۳۲۲
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که برای شرکت در اجلاس شورای حکام در وین حضور دارد، با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فراتیتر، محسن بهاروند در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده ایران و آژانس، بر ضرورت عدم تاثیرپذیری آژانس از فشارهای سیاسی برخی کشورها با هدف ایجاد انحراف در تعاملات فیمابین تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌ها در فضایی سازنده و بدور از تاثیرپذیری طرف‌های ثالث را به نفع دو طرف و تمامیت آژانس خواند.

وی، همچنین با قدردانی از کمک‌های آژانس برای مبارزه با کرونا در ایران، همکاری‌های فنی را جزئی مهم و لاینفک در ماموریت آژانس شمرد.

بهاروند با اذعان به این که استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز حق تمامی اعضای آژانس است، به وضعیت عربستان سعودی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این کشور که بسیار غیرشفاف است و از پذیرش بازرسان آژانس نیز استنکاف می‌ورزد، موجب نگرانی است و آژانس باید بتواند فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود را در این قبیل کشورها انجام دهد.

مدیرکل آژانس نیز با مثبت خواندن همکاری‌های ایران و آژانس و همچنین سطح فعالیت‌های راستی آزمایی در ایران، ایران را شریک مهمی برای آژانس خواند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: