۴۸۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۳۷۸۷
جدال غول‌ها برای تصاحب صدر جدول
الکلاسیکوی دویست و هفتاد و ششم، امشب در شرایطی برگزار خواهد شد که تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید، هر دو با ۳۵ امتیاز و تنها با تفاوت در تفاضل گل در جایگاه‌های اول و دوم جدول این فصل لالیگا قرار دارند و برنده این بازی می‌تواند با فاصله نسبت به دیگر غول اسپانیایی در صدر بایستد.
 
 
نگاهی به آمار و ارقام تاریخ الکلاسیکو و بازی امشبالکلاسیکوی دویست و هفتاد و ششم، امشب در شرایطی برگزار خواهد شد که تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید، هر دو با ۳۵ امتیاز و تنها با تفاوت در تفاضل گل در جایگاه‌های اول و دوم جدول این فصل لالیگا قرار دارند و برنده این بازی می‌تواند با فاصله نسبت به دیگر غول اسپانیایی در صدر بایستد. نگاهی بیندازیم به تاریخچه و آمار و ارقام این تقابل بزرگ و بی‌همتا.

آمار و ارقام
تعداد برد و باخت: این ۱۷۹ امین بازی دو تیم در چارچوب لالیگا است. هر دو ۷۲ بازی را برده اند و ۳۴ بازی نیز مساوی شده. امشب هر تیمی ببرد از حیث برد در ال کلاسیکو‌های لالیگایی از دیگری پیشی می‌گیرد. اما در چارچوب همه رقابت‌های رسمی رئال ۹۵ بازی و بارسلونا ۹۶ بازی را برده. ۵۱ بازی نیز مساوی شده است. اگر بخواهیم بازی‌های همه رقابت‌ها، رسمی و غیر رسمی را محاسبه کنیم وضعیت بارسا بهتر است. رئال پیروز ۹۹ بازی و بارسلونا برنده ۱۱۵ رقابت بوده، ۶۱ بازی نیز مساوی شده است.

پرگل‌ترین بازی‌ها: سال ۱۹۴۳ رئال مادرید موفق شد در چارچوب رقابت‌های کوپا دل ری ۱۱ بر یک بارسلونا را شکست دهد و پر گل‌ترین بازی الکلاسیکو تا به امروز را به ثبت برساند. دومین بازی پر گل مربوط به سال ۱۹۳۵ است رئال بارسا را ۸ بر ۲ برد. سومین بازی پر گل نیز سال ۱۹۵۰ انجام شد که بارسلونا ۷ بر ۲ رئال را شکست داد.

برد‌های پیاپی: بارسلونا در فاصله ۲۵ ژانویه ۱۹۴۸ تا ۱۵ ژانویه سال بعد ۶ بازی متوالی رئال مادرید را شکست داده. رئال نیز از ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۲ تا ۲۸ فوریه ۱۹۶۵ توانست ۶ باخت متوالی را به حریف تحمیل کند.
شکست ناپذیری: رئال از ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۵ طی ۱۴ بازی از حریف شکست نخورد. رکورد شکست ناپذیری بارسا، اما طولانی‌تر، ولی با تعداد بازی‌های کمتری است. بارسایی‌ها نوامبر ۱۹۱۷ تا ژوئن ۱۹۲۸ طی ۱۳ بازی از رئال نباخت.

برترین گلزنان: بهترین گلزن الکلاسیکو لیونل مسی از بارسلونا با ۲۶ گل است. کریستیانو رونالدو و آلفردو دی استفانو از رئال مادرید با ۱۸ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.
نگاهی به آمار و ارقام تاریخ الکلاسیکو و بازی امشب


نگاهی به آمار و ارقام تاریخ الکلاسیکو و بازی امشب
 
نکات مربوط به بازی امشب:

بارسلونا هر ۷ بازی خانگی این فصلش در لالیگا را برده است.
بارسلونا به طور میانگین در هر بازی خانگی‌اش در این فصل ۲.۵ گل به ثمر رسانده است.
رئال مادرید ۷ بازی آخرش در لالیگا را نباخته.
رئال مادرید در ۵ بازی از ۶ بازی اخیرش در نیوکمپ، در نیمه اول موفق به گلزنی نشده است.
مسی در سه بازی خانگی اخیرش در لالیگا بیشتر از یک گل زده.
سوارز در ۹ بازی لالیگایی اخیرش برابر رئال ۹ گل زده است.
هیچ بازیکنی بیشتر از کریم بنزما در این فصل در خارج از خانه گل نزده است. (۵ گل)
مسی بیشتر از هر بازیکن دیگری در این فصل لالیگا در خانه گل زده است. (۹ گل)
 

تیم میزبان در این بازی عثمان دمبله و آرتور ملو را در اختیار ندارد.

تیم میهمان نیز ادن هازارد، مارسلو، آسنسیو، لوکاس وازکز و هامس را در اختیار ندارد.

مسئله مهمی که این بازی را تحت تاثیر خود قرار داده است ناآرامی‌های اخیر کاتالونیا است که نگرانی مسئولین برگزاری مسابقه را برانگیخته است. پلیس نسبت به هرگونه تجمع اخطار داده و اعلام کرده با آشوب‌گران برخورد خواهد کرد.
این بازی ساعت ۲۲:۳۰ امشب در نیوکمپ آغاز خواهد شد و با گزارش محمدرضا احمدی از شبکه ۳ پخش می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: