۴۸۱۱
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۳۵۴
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در حال حاضر هیچ بحثی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، با همه محدودیت‌ها و افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی، اما ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حفظ کرده‌ایم تا کالاهای ارزان به دست مردم برسد.

به گزارش فراتیتر، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره معرفی گزینه جدید برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت در گذشته از چهار وزارتخانه (وزارت سنگین، وزارت صنایع، وزارت وزارت معادن و وزارت بازرگانی) تشکیل میشد و اکنون یک وزاتخانه شده است، ما از ابتدا بر تفکیک وزارت بازرگانی تاکید داشتیم اگر سه وزاتخانه دیگر ادغام باشند حرفی نیست اما جنس وزارت بازرگانی از یک جنس دیگر است

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در دولت وزیری می خواهیم که ارزاق مردم، کالا و و بازار را نمایندگی کند بالاخره هر کسی وزیر صمت شود، اینقدر برای مسائل صنعت و معدن گرفتاری دارد که کمتر به این بخش می‌تواند بپردازد مخصوصا امسال که سال جهش تولید است وزیر باید تمرکز کند تا این شعار و مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند.

واعظی افزود: مجلس دهم پیشنهاد دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از صمت را تصویب کرد و شورای نگهبان نیز با آن موافقت کرد و فقط یک تبصره باقی ماند که به مجلس یازدهم رسید و ما از ابتدا که مجلس تشکیل شد منتظر ماندیم و نشد وزیر صمت معرفی کردیم و وزیری که معرفی شد با همه شایستگی و لیاقتی که داشت رای نیاورد.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برای انتخاب وزیر جدید به این صورت نیست که ۱۰ گزینه ردیف باشد که بلافاصله فرد دیگری را معرفی کنیم وزارتخانه به این بزرگی و مهمی را همین طوری بدون مطالعه به کسی بسپاریم، بعد از آنکه مدرس خیابانی رای نیاورد مطالعه و بررسی را شروع و بررسی کردیم و از ۱۵ تا ۱۶ گزینه به ۵ گزینه رسیده ایم  و از میان این سه نفر هفته بعد یک نفر را به مجلس معرفی می‌کنیم.  

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح نیست

واعظی درباره تامین کالای بازار و تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر هیچ بحثی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، وقتی با همه محدودیت ها هر چند نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی افزایش یافته  است اما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حفظ کرده ایم تا کالاهای ارزان به دست مردم برسد.  

جهانگیری مامور سامان‌دهی گرانی و شبکه توزیع کالا شده است

واعطی گفت: متاسفانه شبکه توزیع و افرادی که کالا وارد می‌کنند با دلال بازی واسطه گری‌های متعدد باعث شده اند قیمت کالا که با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارزی که ستاد تنظیم بازار مشخص کرده‌است، بالاتر رفته است.  
رییس دفتر ریس جمهوری ادامه داد: امروز در جلسه دولت رییس جمهوری دستورات لازم را برای کنترل بازار صادر کرد، هم اکنون هم اسحاق جهانگیری با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و سرپرست وزارت صمت و معاونان این وزارتخانه و همه مسوولان ذیربط جلسه دارد و معاون اول ریس جمهوری مامور شد مساله گرانی و شبکه توزیع را ساماندهی کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: