۴۸۳۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۶۱۲

به گزارش فراتیتر، با توجه به نقشه‌ای که اخیرا گاردین منتشر کرده است، آتش‌سوزی‌هایی که از تاریخ ۱۵ آگوست در غرب آمریکا آغاز شده‌اند، ابعاد بسیار عظیمی دارند.

آتش‌سوزی‌‌های بی‌سابقه‌ای در غرب آمریکا در جریان است که بسیاری از تحلیلگران هم، از درک حجم باورنکردنی آن ناتوان هستند. این آتش‌سوزی‌ها از تاریخ ۱۵ آگوست آغاز شده و تا امروز بخش‌هایی از ایالت‌های غربی آمریکا یعنی کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن را سوزانده است. اما آتش‌گرفتن جنگل‌ها تنها بخشی از ماجرا بوده چراکه بسیاری از شهرهای این سه ایالت آسیب‌های بسیار عظیمی دیده‌اند و صدها هزار نفر آواره شده‌اند. ضمن اینکه گزارش‌های رسمی و معتبر مرگ هزاران نفر را تایید کرده است.

بنابراین فضایی که در آتش سوخته حتی با وجود آغاز فصل همیشگی آتش‌سوزی‌ها در این مناطق احتمالا فراتر از تصورات است. گاردین اخیرا نقشه‌ای را منتشر کرده که مقیاس و حجم آتش‌سوزی‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. براساس آماری که از محیط آتش‌گرفته منتشر شده، می‌توان گفت فضای کلی این آتش‌سوزی ابعادی بزرگتر از سراسر شهر لندن دارد.

آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا از سراسر شهر پاریس، پایتخت فرانسه، هم بزرگتر است. این آتش سوزی‌ها به اندازه فاصله میان فلمینگتون تا میلفورد در حوالی شهر نیویورک را هم شامل می‌شود. یعنی ابعاد این فاجعه حتی از مساحت شهر نیویورک هم بیشتر است! براساس مساحت هند، آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا از همه شهر دهلی هم بزرگتر بوده و حتی به شهر پونا هم نزدیک شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: