۴۸۴۸
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۳۰۶
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: دولت باید به جای سخت‌تر کردن شرایط ازدواج، در جهت اجرای قوانین مربوط به تسهیل آن و آسان‌تر کردن شرایط تشکیل خانواده بپردازد.

به گزارش فراتیتر، زهره سادات لاجوردی در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر اعمال محدودیت سنی برای متقاضیان دریافت وام ازدواج گفت: با وجود اینکه در حال حاضر جمعیت زیادی از جوانان کشور در شرایط تجرد قرار دارند و شرایط معیشتی نیز ازدواج را برای جوانان مشکل کرده، دولت به جای اقدامی در جهت تسهیل ازدواج دست به چنین اقدامی زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل و بهانه دولت برای اعمال محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج به هیچ وجه قانع کننده نیست. دولت باید به جای سخت‌تر کردن شرایط ازدواج و محدود کردن، سمت اقدام موثر برود و کم‌ترین کمک دولت به مسئله تشکیل خانواده، در جهت اجرای قوانین مربوط به تسهیل ازدواج و آسان‌تر کردن شرایط ازدواج جوانان است نه اینکه با پرداختن به این گونه مسائل بار دیگری را بر دوش مردم بگذارد.

لاجوردی با بیان اینکه این تصمیم دولت در پی نامه وزیر ورزش و جوانان و اعلام وی مبنی بر اینکه افزایش رقم وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج‌ها نکرده، گرفته شده است، تاکید کرد: البته این تصمیم هنوز اجرایی نشده اما کاملاً با قوانین مربوط به تسهیل ازدواج، ترغیب جوانان به تشکیل خانواده و مباحث مرتبط با افزایش جمعیت مخالف است. ما در شرایط زنگ خطر جمعیتی نیز قرار داریم و این امر کاملاً مخالف تمام سیاست‌های جمعیتی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با اعمال محدودیت سنی برای وام ازدواج مخالف است، خاطرنشان کرد: مجلس به طور جدی این موضوع را پیگیری و نسبت به لغو آن اقدام خواهد کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: