۴۸۷۷
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۴۳۰
شهردار سال‌های نه‌چندان دور شهر نیویورک برای موفقیت جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، در ایالت فلوریدا حاضر است تا ۱۰۰ میلیون دلار خرج کند.

به گزارش فراتیتر، مایک بلومبرگ، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، در شرایطی تصمیم به کمک جو بایدن در رقابت‌ در ایالت فلوریدا گرفته که براساس آخرین نظرسنجی‌ها، رییس جمهور فعلی آمریکا یعنی دونالد ترامپ رای ۴۸ درصد از شهروندان این ایالت را در اختیار دارد. بلومبرگ که تصمیم دارد به هر شکلی که شده دونالد ترامپ را شکست دهد، اعتقاد دارد ایالت کلیدی فلوریدا نقش بسیار مهمی در انتخابات پیش‌رو دارد. مشاور ارشد بلومبرگ در گفتگو با سی ان ان تایید کرد که موفقیت بایدن در سایر ایالت‌های حیاتی که رقابت شدیدی در آن‌ها وجود دارد، برای مایک بلومبرگ اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین احتمال سرمایه‌گذاری بلومبرگ در ایالت‌های بسیار مهم دیگری مانند پنسلوانیا هم وجود دارد.

نخستین بار این واشنگتن پست بود که از تلاش‌های بلومبرگ برای حمایت از بایدن رونمایی کرد و پس از تایید نیویورک تایمز، نوبت به واکنش رسمی دونالد ترامپ هم شد. میلیون‌ها نفر از هواداران نامزد حزب دموکرات در آمریکا از حمایت‌های بلومبرگ از جو بایدن خوشحال هستند و امیدوار هستند این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد. دونالد ترامپ درباره احتمال کمک بلومبرگ به بایدن در صفحه رسمی‌اش در توییتر نوشت: «به جای این کارها به فکر نجات نیویورک باشید.»

اما بلومبرگ با انتشار خبر کمک به بایدن در فلوریدا سیگنالی هم به سایر همکارانش داده است. حالا سایر حامیان حزب دموکرات می‌توانند سرمایه خود را برای سایر ایالت‌ها در نظر بگیرند و آن‌چه را نمی‌توانند به شکل خصوصی مطرح کنند به صورت عمومی نمایان کنند. این حرکت یک معنی دیگر هم دارد.

بسیاری از تماشاگران صحنه سیاست آمریکا می‌توانند به تلاش بایدن برای تصاحب سایر ایالت‌ها توجه کنند و با این تصور که او ایالت کلیدی فلوریدا را فراموش کرده به صورت کاملا ناگهانی تاثیر هزینه‌های بلومبرگ را احساس کنند. یکی از موضوعات مورد بحث دموکرات‌ها درباره عملکرد بایدن به تعامل او با لاتین‌تبارهای ایالت فلوریدا بازمی‌گردد. شاید باورکردنی نباشد اما دونالد ترامپ ۵۰ درصد از آرای لاتین‌تباران این ایالت را در اختیار دارد.

یکی از مشاوران بلومبرگ در پاسخ به این سوال که آیا تمرکز و تلاش نامزد حزب دموکرات روی جذب راهی‌دهندگان لاتین هم قرار دارد یا نه، گفت: «ما به هر حوزه انتخابیه مهم که در پیروزی تاثیرگذار است، توجه داریم. بنابراین به رای‌دهندگان لاتین‌تبار هم توجه ویژه‌ای داریم.»

در شرایطی که به نظر می‌رسد دموکرات‌ها صرفا برنامه‌ای برای جذب شهروندان لاتین ایالت فلوریدا دارند، دونالد ترامپ بارها این ایالت را خانه خودش خوانده و ماه‌های اخیر چندین بار به این ایالت سفر کرده تا رویدادهای مختلفی را برگزار کند. بسیاری از تحلیلگران سیاست داخلی آمریکا اعتقاد دارند ایالت فلوریدا کلیدی‌ترین ایالت برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

سایمون سندرز، مشاور جو بایدن، به جورج استفانوپولیس، خبرنگار ABC، گفت: «ما می‌ دانیم که برای جلب نظر رای‌دهندگان لاتین‌تبار باید مبارزات انتخاباتی را در چه سطحی دنبال کنیم. ما از همان ابتدا هم اهمیت این موضوع را می‌دانستیم و جو بایدن هم به آن باور داشت. سناتور کاملا هریس هم تایید کرده که می‌خواهیم روحیه و دیدگاه این جمعیت بسیار بزرگ را تحت تاثیر قرار دهیم. بنابراین ما به‌زودی نظر جامعه لاتین و اسپانیایی‌تبار آمریکا را کسب می‌کنیم.» او در نهایت به جمعیت قابل توجه لاتین‌تباران در دو ایالت فلوریدا و آریزونا اشاره کرد.

منبع:cnn

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: