۴۸۸۰
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۶
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

یک متخصص تغذیه، در مورد بخور نخورهای روزهای کرونایی و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کووید ۱۹، توصیه هایی را بیان کرد.

به گزارش فراتیتر، سوده رازقی گفت: افرادی که از تغذیه‌های سالم و مقوی در روزهای کرونایی برخوردارند، تاب و توان بهتری برای مقابله با این بیماری دارند.

وی با تاکید بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن، تصریح کرد: بدن ما حداقل روزانه ۱۲۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و کمتر از آن می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌ها شود.

رازقی با اشاره به شدت عفونت زایی کووید ۱۹، گفت: لازم است که با تغذیه سالم و مقوی، سیستم ایمنی خود را در روزهای کرونایی تقویت کنیم. به خصوص اینکه به شروع فصل پاییز نزدیک شده ایم و همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا، ما را بر آن می‌دارد که بیشتر به فکر سلامت خود باشیم.

این متخصص تغذیه، خوردن غذاهای آب پز و بخار پز را بیشتر از غذاهای سرخ کردنی مورد تاکید قرار داد و افزود: مصرف بیش از نیاز روغن‌های حیوانی و گیاهی، می‌تواند ایمنی بدن را تضعیف کند.

رازقی، مصرف امگا ۳ را مورد اشاره قرار داد و گفت: امگا ۳ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. بنابر این، بهتر است که خوردن ماهی در برنامه غذایی ما گنجانده شود.

این متخصص تغذیه، مصرف روزانه میوه و سبزیجات را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوردن آب میوه‌های طبیعی و تازه در فصل پاییز و زمستان، بیش از پیش تاکید می‌شود.

رازقی، مصرف ویتامین D را توصیه کرد و گفت: روزانه حداقل ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین مصرف شود.

وی همچنین افزود: مصرف مکمل‌ها برای آن دسته از افرادی که به مواد غذایی مورد نیاز بدن دسترسی ندارند، توصیه می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
پربازدیدها

مرگ که فقط مال همسایه نیست!