۴۹۶۸
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۴۰۱
گزارش لحظه‌ای فراتیتر از جلسه امروز مجلس
امروز هم مجدداً برای پنجمین بار نمایندگان جلسه خود را به صورت غیرعلنی آغاز کردند. تمامی این جلسات غیرعلنی برای مسائل داخلی پارلمان بود و به نظر می‌رسد که نمایندگان به دنبال کارآمدتر کردن قوه مقننه هستند.
به گزارش فراتیتر، جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور اکثریت نمایندگان و به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه آغاز شد. فرهنگی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری غیرعلنی نشست صبح امروز مجلس با موضوع تعیین و بررسی اولویت‌های مجلس یازدهم خبر داد.
این نشست، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی هیئت‌رئیسه پارلمان تا ساعت ۱۰ صبح ادامه خواهد داشت. نمایندگان درباره مسائل داخلی پارلمان بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.
 
آغاز جلسه علنی مجلس
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه با حضور ۲۲۲ نفر نمایندگان آغاز شد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز  قوه مقننه با تبریک هفته دفاع مقدس به ملت ایران و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: امروز بخش اول جلسه براساس دستور هفتگی از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱:۲۰ به مدت سه ساعت و پنج دقیقه غیرعلنی بود.
وی افزود: در این جلسه موضوعاتی در حوزه اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس و هم اندیشی با مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان و کمیسیون‌ها صورت گرفت.
رئیس مجلس اضافه کرد: همچنین طرح تحول در مجلس برای کارآمدسازی با اصلاح آیین‌نامه داخلی در دستور کار جلسه غیرعلنی بود.
 
طرح مجلس برای پخش مذاکرات نمایندگان از تلویزیون
در طرح پیشنهادی حسینعلی حاجی دلیگانی با عنوان «پخش مذاکرات مجلس از سیمای جمهوری اسلامی» که تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده، پیش‌بینی شده که صداوسیما موظف است حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون با تأسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. در متن این طرح همچنین پخش جلسات رسمی کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس نیز پیش‌بینی شده است.
در بخش دیگری از این طرح مصاحبه با نمایندگان امضا کننده طرح‌های قانونی، تحقیق و تفحص، سوال از وزرا، سوال از رئیس جمهور، تذکر به رئیس جمهور و وزرا و استیضاح وزرا و همچنین اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها نیز در نظر گرفته شده است.
در مقدمه این طرح عنوان شده که با گذشت زمان و جایگزین شدن تلویزیون به عنوان فراگیرترین رسانه، مردم از دیدن و نظارت بر آنچه در رأس نهاد‌های کشور می‌گذرد محروم هستند و طرح قانونی پخش مستقیم تلویزیونی جلسات مجلس برای رفع دیرهنگام این نقیصه بزرگ است.
 
ماموریت مجلس به کمیسیون بودجه برای پیگیری کسری بودجه دولت 
احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس از ماموریت مجلس به کمیسیون بودجه برای پیگیری موضوع کسری بودجه دولت و ریشه‌یابی علت آن در نشست غیرعلنی امروز مجلس خبر داد.
 
پایان جلسه علنی اول مهرماه مجلس
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲ و ۴ دقیقه به صدا درآورد.
نایب رئیس مجلس زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت ۸ صبح چهارشنبه (دوم مهرماه) اعلام کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: