۴۹۷۱
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۳۱۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه شنبه) از طریق فضای مجازی، ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی را شامل ۲۰۱ تخت بیمارستانی در تعدادی شهرهای استان لرستان، کرمانشاه و خوزستان افتتاح کرد.

به گزارش فراتیتر، این مراکز در زیربنای ۲۶ هزار و ۹۳۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال ساخته شده و امروز در ادامه طرح های وزارت بهداشت در پنجمین آیین طرح پویش ره سلامت (بهره برداری از مراکز سلامت) به بهره برداری رسید. در طرح پویش ره سلامت قرار است تا فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۴۰۰ پروژه شامل دو هزار تخت آی سی یو تا ۱۲ فروردین افتتاح شود.
بر اساس این طرح امروز در استان لرستان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان پلدختر (با ۱۶ تخت)، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان در پلدختر، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز، ایجاد بلوک زایمان بیمارستان و توسعه اورژانس بیمارستان هفت تیر درود، کلینیک ویژه درود و توسعه اورژانس بیماستان شهید رحیمی خرم آباد و فاز چهارم دانشکده دندانپزشکی این شهر افتتاح شد.

در شهر دزفول نیز طرح توسعه اورژانس، غربالگری و بخش سوختگی بیمارستان گنجویان این شهر با ۶۰ تخت به بهره برداری رسید.

همچنین در کرمانشاه طرح توسعه اورژانس بیمارستان محمد کرمانشاهی با ۱۴تخت جدید، مرکز تشخیص و غربالگری ۱۸ تخته بیمارستان امام رضا(ع) این شهر، سی تی اسکن بیمارستان هرسین و بیمارستان امام رضا (ع) و نیز آی سی یو ۱۵ تخته بیمارستان گلستان این شهر افتتاح شد.

امروز همچنین در خوزستان هفت طرح جدید شامل توسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۲۸ تخت، توسعه بخش دیالیز این بیمارستان، مجتمع خوابگاهی دانشجویی، اتاق های عمل بیمارستان معرفی زاده شادگان، تجهیز آزمایشگاه این بیمارستان و طرح منازل دو واحدی پزشکان خرمشهر را افتتاح شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: