۴۹۸۶
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۳۸۷
فرهنگ و هنر کتاب

تیتر یک خبر چرخشی

بیستمین جایزه ادبی فرانتس کافکا به «میلان کوندرا» نویسنده سرشناس اهل کشور چک اهدا می‌شود.

به گزارش فراتیتر، ولادیمیر ژلزنی رئیس انجمن فرانتس کافکا در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری چک (CTK) اعلام کرد جایزه بین‌المللی فرانتس کافکا که به نویسندگان معاصر اختصاص دارد، امسال به میلان کوندرا نویسنده نام آشنای اهل کشور چک اهدا می‌شود.

به گفته ژلزنی، کوندرا که همیشه قلم کافکا را تحسین می‌کرد، دریافت این جایزه را مایه افتخار و مباهات خود دانست.

کوندرا نویسنده سرشناس کتاب بار هستی در سال ۱۹۷۵ از کشور کمونیستی چک به فرانسه گریخت و از آن زمان تاکنون در این کشور زندگی می‌کند. این نویسنده ۹۱ ساله برخی از معروف‌ترین آثار خود از جمله خنده و فراموشی (۱۹۷۹)، بار هستی (۱۹۸۴)، هنر رمان (۱۹۸۶) و جاودانگی (۱۹۹۰) را در فرانسه منتشر کرد. آثار کوندرا سهم بزرگی در فرهنگ کشور چک داشته و تاکنون به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند.  آخرین رمان وی با عنوان جشنواره پوچی اوایل ماه جاری میلادی به زبان کشور چک ترجمه شد. این اولین کتاب وی به فرانسه بود که اجازه ترجمه‌ آن به زبان مادریش را داد.

جایزه بین‌المللی فرانتس کافکا یک جایزه ادبی معتبر است که به افتخار فرانتس کافکا، نویسنده آلمانی، در سطح بین‌الملل اهدا می‌شود. این جایزه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ اعطا شد و توسط انجمن فرانتس کافکا و شهر پراگ جمهوری چک مورد حمایت مالی قرار گرفت. از جمله برندگان پیشین این جایزه می‌توان به مارگارت آتوود، هاروکی موراکامی و هارولد پینتر اشاره کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: