۵۰۰۲
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۴۰۶
گزارش لحظه‌ای فراتیتر از صحن علنی
علیرضا رزم حسینی پس از اعتراضات نمایندگان نسبت به حضور غیرقانونی‌‌اش در مجلس، جلسه علنی پارلمان را ترک کرد.
به گزارش فراتیتر، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۲۱ دقیقه و با حضور ۲۳۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.
در جلسه علنی امروز روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت را اعلام وصول کرد.
پس از اعلام وصول این نامه علیرضا رزم حسینی به همراه حسینعلی امیری و محمدرضا پورابراهیمی وارد صحن علنی مجلس شد که این اقدام وی با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد و نمایندگان به این موضوع که حضور رزم حسینی در جلسه خلاف آیین‌نامه است اعتراض داشتند.
در این میان علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس با فریاد‌های خود اعلام می‌کرد که حضور رزم حسینی در جلسه غیرقانونی است که برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در کنار صندلی این نماینده خواستار آرام شدن وی شدند.
پس از اعتراضات نمایندگان وزیر پیشنهادی صمت جلسه علنی امروز را ترک کرد.
 
تذکرات وکلای ملت در جلسه علنی امروز
  • جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در تذکری حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس را غیرقانونی خواند.
  • حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت باید ظرف هفته آینده برگزار شود.
  • مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور کی می‌خواهد به تراژدی کم توجهی به آموزش و پرورش و مطالبات معلمان در این کشور پایان دهد.
  • رحمت نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: نهاده‌های ۲۵۰۰ تومانی با افزایش قیمت به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است بنابراین بانک مرکزی و جهاد کشاورزی تدبیری انجام دهند.

مصوبات امروز صحن علنی مجلس

  • بر اساس مصوبه امروز مجلس، قیمت محصولات اساسی کشاورزی تا پایان تیرماه هر سال تعیین خواهد شد.
  • با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد تا اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی در قالب بودجه سالانه را هم زمان با خرید محصولات مذکور به طور صد در صد تخصیص دهد.
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب کلیات طرح جهش تولید و تامین مسکن این طرح را برای بررسی بیشتر و کسب نظر از دو کمیسیون اقتصادی و برنامه به کمیسیون عمران ارجاع دادند.
در کنار مصوبات شاهد بودیم که وکلای ملت در نشست علنی امروز پارلمان با تشکیل کمیسیون ویژه مصون سازی کشور از تحریم‌ها و درخواست دو فوریت طرح تشکیل شورایعالی محیط زیست به ریاست معاون اول مخالفت کردند.
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: افراد بزدل و ترسو از برجام نافرجام دست برداشته و به دامان ملت بازگردند چرا که ملت ایران عزتمند بوده و خواهد ماند. آنچه امروز مهم‌ترین مشکل مردم شناخته می‌شود نتیجه قانون‌گریزی مدیران است. اگر قانون مبارزه با قاچاق درست اجرا می‌شد جوان ایرانی بیکار نبود. اگر کد رهگیری و شناسه یکتا درست اجرا می‌شد امروز از فرار مالیاتی خبری نبود. اگر اجرای قوانین دولت الکترونیک ۱۰ سال به تاخیر نمی‌افتاد امروز با انبوه نارضایتی از بروکراسی اداری مواجه نبودیم و اگر به سیاست‌های منابع مدیریت درمان عمل می‌شد هیچ ایرانی نگرانی هزینه‌های درمان را نداشت لذا مشکل کشور نظریه‌پردازی و قانون‌گذاری نیست بلکه عدم اجرا و عدم نظارت بر آن است.
حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه نظارتی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است؛ چاره کار تقویت نظارت‌ها و استفاده درست، بهنگام و هوشمندانه از ابزار نظارتی است. من و همکارانم در مجلس یازدهم مصمم هستیم با نظارت اثرگذار و موثر تک‌تک وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را سرخط کرده تا با انجام کار درست موجب حل مشکل شویم.

ناطقان امروز مجلس چه گفتند
شیوا قاسمی پور در نطق میان دستور خود گفت: متأسفانه بعد از این همه سال باید از خودمان بپرسیم آیا برای درماندگان و بیچارگان هیچ امید و پناهگاهی باقی مانده است. مگر قرار نبود کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح دهیم. کجای عملکرد بسیاری از مسؤولان ما جایی برای تیمار این اقشار درمانده و غوطه ور در فقر، گرفتاری، بیماری و بدبختی وجود دارد که متأسفانه هر روز و هر لحظه در به تعدادشان نیز افزوده می‌شود.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کِی قرار بود برای سرمایه داران و آقازاده‌ها بهشت بسازیم، کی وعده دادیم پناهگاه اختلاس گران و سودجویان و دستیازان بیت المال شویم؟ توان حتی خریدن تخم مرغ را از بیچارگان و مستضعفان بگیریم؟
قاسمی پور خاطرنشان کرد: لطفا کم دم از مقاومت مردم بزنید، این طور جلو برود در چند ماه آینده نان خشک هم مانند گوشت و تخم مرغ از سفره مردم بیرون می‌رود.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افتخار دولت آن است که اجناس و مایحتاج مردم به وفور یافت می‌شود، اما به چه قیمتی؟ وقتی مردم توان خرید را ندارند، فایده‌ای ندارد.
قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: مسئولانی را بار‌ها در صدا و سیما دیده‌ایم که از قیمت اجناس بی‌خبرند، آیا این مسؤولان می‌توانند درد ملتی را که سال‌ها کارشان به عضوفروشی رسیده درک کنند؟ چه اصراری بر نگهداری این مسؤولان در پست‌های حساس و تأثیرگذار است؟
کیومرث سرمدی نیز در نطق میان دستور بیان کرد: امروز در کنار تحریم‌های ظالمانه، مشکلات و مسائلی برخاسته از تصمیمات غیرکارشناسی و مدیریت ناکارآمد داخلی معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و در حوزه فرهنگی، اجتماعی تعاملات و مناسبات خانوادگی کشور را دچار چالش کرده است.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز دیگر فرصت آزمون و خطاط وجود ندارد. نمی‌شود از فرمایش رهبری در نام‌گذاری سال فقط در قالب نهضت بنرزنی حمایت کرد، بلکه مقام معظم رهبری بر تحول‌سازی در کشور تاکید داشتند. در کنار گام‌های مقتدرانه‌ای که در حوزه‌های فناوری، دفاعی، امنیتی و علمی در سال‌های گذشته برداشته‌ایم امروز در بسیاری از حوزه‌ها دچار مشکل بوده و نیازمند تحول در مدیریت‌ها و تغییر ساختار‌ها هستیم.
حسین خسروی اسفزار درنطق میان دستور خود گفت: عد‌های در رسانه‌ها و مطبوعات داخلی سعی می‌کنند بر تغییر محاسبات مردم و مسئولان بایدن را مظهر عقلانیت و ترامپ را نماد ماجراجویی معرفی نموده و با دوگانه سازی پوچ بار دیگر اقتصاد را به وعده‌های دموکرا‌ت‌ها گره بزنند، مراقب باشیم پیاده نظام آمریکا در داخل کشور او را فرشته جا نزند.
خسروی، تصریح کرد: ۲۴ شهریور ۹۹ روز امضا توافقنامه عادی سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روز سیاه در تاریخ امت عرب بود.
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای رئیس جمهور، وعده‌های اقتصادی یادتان است؟ گفتید اگر مشکلات این کشور که بسیار پیچیده است راه حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم، مشکلات حل شده است؟ گفتید در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت تدبیر و امید موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود، چرا موانع در برخی از محل‌ها از ۷ خوان به ۷۰ خوان رسیده است.

پایان جلسه علنی دوم مهرماه مجلس
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲ مهرماه (مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲ و ۴ دقیقه به صدا درآورد.
نایب رئیس مجلس زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت ۸ صبح یکشنبه (۶ مهرماه) اعلام کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: