۵۰۱۱
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۳۰۵
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر چرخشی

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر آموزش کشور گفت:در حال حاضر ۲۰۰هزار دانش آموز روستایی و عشایر در ۲۷استان کشور ساکن هستند که به دلیل جمعیت کم آنها ناچار به برگزاری حضوری کلاس ها هستیم.
به گزارش فراتیتر، محمدرضا سیفی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر آموزش کشور در خصوص آئین بازگشایی مدارس روستایی و عشایر در سال تحصیلی و در سایه کرونا در این مناطق گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان روستایی و عشایر در ۲۷ استان مختلف کشور ساکن هستند و جمعیت آنها به ۲۰۰ هزار دانش آموز می رسد ۹۰ درصد کلاس ها حضوری برگزار می شود چراکه متاسفانه و یا خوشبختانه محرومیت به کمک آنها آمده است و این دانش آموزان از کرونا دور هستند.

وی افزود: به دلیل پراکندگی دانش آموزان عشایر و روستایی بسیاری از کلاس های ما با جمعیت ۱۰ نفر برگزار می شود و به جز مدارس شبانه که دستورالعمل های متفاوت خود را دارد باقی کلاس ها با جمعیت های کم و حتی با بعضاً با یک دانش آموز برگزار می شوند.

سیفی با اشاره به اینکه ۵/‏۳ میلیون دانش آموز محروم در میان دانش آموزان روستایی و عشایر داریم اظهار کرد: در حال حاضر ۵/‏۳ میلیون دانش آموز محروم داریم که علی رغم بهره مندی از اینترنت وسیله مناسب مانند تلفن همراه، تلویزیون و… برای استفاده از کلاس های مجازی را ندارند که در این خصوص از طریق فراهم کردن بستر سازی واگذاری و یا خریداری تبلت برای این دانش آموزان در صدد رفع محرومیت آنها هستیم.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد: متاسفانه دانش آموزان روستایی و عشایر با توجه به محرومیت هایی که دارند چاره‌ای به جز برقراری کلاس های حضوری برای بهره مندی از تحصیل را ندارند و باید در راستای رفع محرومیت از این دانش آموزان باشیم.

وی در ادامه در خصوص رفع مشکلات دانش آموزان دو زبانه برای بهره مندی از تحصیل این چنین گفت: در راستای رفع مشکلات دانش آموزان دوزبانه برای تحصیل طبق ماده ۷ اساسنامه دانش آموزان روستایی و عشایر و با توجه به وضعیت اقتصادی آنها دستور العمل صادر شده است که قبل از ورود به دبستان در دوره های پیش دبستانی زبان فارسی را آموزش ببینند. گفتنی است؛ این دوره برای دانش آموزان روستایی و عشایر الزامی و رایگان است.

سیفی با اشاره به رعایت شیوه نامه ها و دستور العمل های پروتکل های بهداشتی در کلاس های حضوری دانش آموزان روستایی و عشایر اظهار کرد: شیوه نامه های آموزش غیر حضوری در سایه کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای بهره مندی دانش آموزان روستایی و عشایر فراهم شده است طبق این شیوه نامه ها بسته های آموزشی برای معلمان داوطلب ارسال شده است تا با حضور در مناطق صعب العبور این درس نامه ها در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص محتوای این درس نامه ها گفت: درس نامه های آموزشی برای دانش آموزان روستایی و عشایر به این طریق است که دانش آموزان گام به گام آموزش می گیرند و توضیحات هر کدام از مباحث کتاب درسی در این درس نامه ها به زبان ساده و با مثال های روان آموزشی آورده شده است، همچنین در ابتدای این درس نامه ها راهنمایی برای اولیا داریم. امید داریم دانش آموزان روستایی و عشایری که در مناطق صعب العبور ساکن هستند با بهره مندی از این درس نامه ها از تحصیل جا نمانند و اشکالاتشان رفع شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: