۵۰۷۴
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۱۷

به گزارش فراتیتر، درخواست نامزدشدن رییس جمهور روسیه برای جایزه صلح نوبل در تاریخ دهم سپتامبر به اعضای کمیته جوایز نول در اسلو رسیده بود. پس از آن همتای آمریکایی پوتین یعنی دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح شد، سرگئی کمکوف، نویسنده و پژوهشگر روس هم پیشنهاد حضور ولادیمر پوتین در لیست نامزدهای جایزه صلح نوبل را مطرح کرد.

سرگئی کمکوف تایید کرد که او پیشنهاد نامزدی ولادیمر پوتین برای جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۱ را مطرح کرده است. این نویسنده و پژوهشگر روسی در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و درباره این پیشنهاد گفت: «این پیشنهاد در تاریخ نهم سپتامبر برای کمیته نوبل ارسال شد و آن‌ها یک روز بعد در تاریخ دهم سپتامبر آن را دریافت کردند.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز پنجشنبه درباره پیشنهاد معرفی ولادیمیر پوتین برای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ مدعی شد، انتخاب پوتین برای حضور در جمع نامزدان صلح نوبل امر بسیار خوبی به نظر می‌رسد اما شکست‌خوردن او در دریافت این جایزه مشکل‌زا نیست.

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: «شما می‌دانید که افراد بسیار متفاوتی از حوزه‌های گوناگون برای این جایزه نامزد می شوند. بنابراین ابتکار افرادی که پیشنهادهای مربوط به آن را مطرح می‌کنند هم بسیار اهمیت دارد. این نویسنده روس تصمیم گرفته تا ولادیمر پوتین را به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل به کمیته جواز معرفی کند. روش‌های خاصی برای بررسی نامزدها وجود دارد. اگر تصمیمی گرفته شود که رییس جمهور روسیه را به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی کند، به نظر من که عالی به نظر می‌رسد. اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد هم واقعا مشکلی وحود ندارد. بنابراین حرف دیگری ندارم.»

جایزه صلح نوبل یکی از جوایزی است که سالانه توسط کمیته نوبل اسلو اهدا می‌شود. این جایزه به افراد و سازمان‌هایی اعطا می شود که از نگاه کمیته نوبل کمک‌های برجسته‌ای به صلح کرده اند. این جایزه از سال ۱۹۰۱ اهدا می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: