۵۱۴۶
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تعداد بازدید : ۴۳۵
چند رسانه ای عکس

اخبار ویژه

با وجود شیوع ویروس کرونا، مردم ویتنام هنوز هم به خوردن پانگولین‌ها علاقه‌مند هستند.
اگرچه دستگیری قاچاقچیان و پیگرد قانونی خرید و فروش پانگولین ادامه دارد، اما کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند که این حیوان که به عنوان یکی از عاملان اصلی شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود هنوز هم قاچاق می‌شود.
با وجود تاکید چندباره دولتمردان ویتنامی برای مقابله و سرکوب تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی که بسیاری آن را یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا می‌دانند، قاچاق این حیوانات هنوز هم در ویتنام ادامه دارد. شاید دستگیری‌ها، پیگرد‌های قانونی و توقیف حیوانات در ویتنام ادامه داشته باشد، اما متخصصان حفاظت از محیط زیست هشدار داده‌اند که فساد و اجرای ضعیف قوانین به تنهایی کافی نیستند و احتمالا تاثیر خاصی در قاچاق این حیوانات ندارد.
یک گروه فعال محیط زیست که در پارک ملی کاک پونگ در شمال ویتنام مستفر هستند در شش سال گذشته جان بیشتر از ۲۰۰۰ حیوان از خانواده مورچه‌خواران را نجات داده‌اند. ترن وون ترونگ، جوان ۲۷ ساله فعال محیط زیست از روزی می‌گوید که بیشتر از ۱۰۰ پانگولین را در کیسه‌های بسته پیدا کرده بود: «بیشتر آن‌ها به دلیل فشار و خستگی جانشان را از دست داده بودند. آن‌ها به راحتی تحت فشار قرار می‌گیرند و می‌میرند.»
ویتنام یکی از مراکز اصلی پرورش و قاچاق حیوانات وحشی در آسیا است. حیواناتی که پرورش و خرید و فروش آن‌ها به صورت قانونی ممکن نیست و تنها به صورت قاچاقی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. به ویژه در شرق آسیا و در طب سنتی چین و ویتنام این تصور غلط وجود دارد که گوشت پانگولین (حیوانی از خانواده مورچه‌خواران) می‌تواند از ناتوانی جنسی تا مشکلات قاعدگی و حتی سرطان را درمان کند. ضمن اینکه گوشت این حیوان همیشه غذایی شکیل و گران‌قیمت بوده است. با این حال تا پیش از شیوع ویروس کرونا، پانگولین در لیست رسمی وزارت بهداشت چین برای مصرف پزشکی بود. اگرچه با شیوع این ویروس، شرایط تغییر کرد و نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در ویتنام هم وجود دارد.
 
عکس‌های منتخب هفته
یک دامپزشک تلاش می‌کند تا یک پانگولین آسیب دیده را بررسی کند. نسل و بقای این حیوانات به دلیل قاچاق بسیار در آستانه نابودی قرار دارد.
 
عکس‌های منتخب هفته
لی تی هنگ هونگ، جراح و دامپزشک، جراحات یک پانگولین را بررسی می‌کند. ویتنام یکی از قطب‌های پرورش غیرقانونی پانگولین و سایر حیوانات وحشی در آسیا است.
 
عکس‌های منتخب هفته
ترن وون ترونگ، نگهبان ۲۷ ساله و فعال محیط زیست که در پارک ملی کاک پونگ در شمال ویتنام کار می‌کند، تلاش‌های یک پانگولین تازه متولدشده در کنار مادرش را تماشا می‌کند.
 
عکس‌های منتخب هفته
ترونگ می‌خواهد یک پانگولین را درون قفس خودش قرار دهد. در چین و ویتنام تصور‌های اشتباهی درباره مصرف پزشکی پانگولین وجود دارد.
 
عکس‌های منتخب هفته
یک نگهبان باغ وحش تلاش می‌کند تا کنه‌های اندام یک پانگولین را از آن جدا کند.
 
عکس‌های منتخب هفته
قاچاق حیوانات وحشی در ویتنام تنها در عرض دو سال بیشتر از ۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.
 
عکس‌های منتخب هفته
حامیان محیط زیست در ویتنام در شش سال گذشته بیشتر از دوهزار مورچه‌خوار فلس‌دار یا همان پانگولین را از مرگ نجات داده‌اند.

منبع: الجزیره

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: